تحرکات جدید آمریکایی‌ها برای سیطره بر مرز عراق و سوریه

    کد خبر :439572

منابع وابسته به حشد شعبی عراق از تحرکات نظامی جدید آمریکایی ها با هدف سیطره بر مناطقی در غرب عراق و در مرز سوریه که غنی از نفت و گاز است، پرده برداشتند.

به گزارش بازتاب به نقل از النهرین، منابع وابسته به حشد شعبی از احداث ۸ مقر جدید نیروهای آمریکایی در استان الانبار خبر دادند.

قاسم مصلح از فرماندهان حشد شعبی اعلام کرد: آمریکایی ها مقرهایی در القائم و خط بین المللی و میان الرطبه و کیلومتر ۱۶۰ و میان الولید و الرطبه ایجاد کرده اند. در القائم و الرطبه به تنهایی چهار مقر جدید ایجاد شده است.

وی افزود: با این مقرها غرب و جنوب الرطبه که خطرناکترین منطقه است تحت سیطره آمریکایی ها در می آید به ویژه که در جنوب الرطبه تاکنون احدی برای پاکسازی اش وارد نشده است و به سبب حضور نظامیان آمریکایی داعشی با سهولت تمام شروع به فعالیت کرده اند.

مصلح گفت: هدف آمریکایی ها از حضور در این منطقه، سیطره بر منطقه راهبردی و سیطره بر منطقه اقتصادی است به ویژه که میادین گاز و چاههای نفت دارد. آمریکایی ها به دنبال سیطره بر مسیر تجاری هم هستند.

این درحالی است که محمد الدلیمی عضو شورای الانبار نیز گفت که نیروهای آمریکایی به شکل ناگهانی بر شمال رود فرات در نزدیکی ناحیه الرمانه در القائم در نوار مرزی با سوریه مستقر شده اند و آمریکایی ها با حضور خود بر صحراهای میان الانبار و نینوا مسلط می شوند.

وی افزود: با حضور آمریکایی ها تردد غیرنظامیان در این مناطق محدود می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید