۵۰۰ اپلیکیشن باج‌گیر سرویس‌های ارزش افزوده شناسایی شدند

    کد خبر :439511

وزیر ارتباطات از شناسایی ۵۰۰ اپلیکیشن باج‌گیر ارزش افزوده توسط مرکز ماهر خبر داد، احتمال دارد این موضوع فعالیت سازمان‌دهی شده‌ای برای کلاهبرداری باشد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد طبق گزارش منتشرشده از سوی مرکز ماهر، ۵۰۰ اپلیکیشن باج‌گیر سرویس‌های ارزش افزوده از سوی این مرکز شناسایی شده‌اند. اگرچه این اپلیکیشن‌ها از یکدیگر مجزا هستند، اما احتمال دارد یک فعالیت سازمان‌دهی‌شده برای سودجویی از مردم ترتیب داده باشند. اطلاعات فنی برای تحقیقات پلیسی و پیگیری اقدامات مجرمانه به‌طور رسمی به پلیس فتا ارسال شده است و از این طریق پیگیری خواهد شد.

وی همچنین در ادامه‌ی صحبت‌های خود از تفاهم‌نامه‌ی میان شهرداری تهران و وزارت ارتباطات به‌منظور توسعه‌ی زیرساخت‌های شهر هوشمند خبر داد. وزیر ارتباطات در رابطه با این تفاهم‌نامه گفت:

اگر به اطراف خود نگاه کنید، تعداد زیادی دکل می‌بینید که این دکل‌ها برای ارائه‌ی خدمات نسل ۴ و ۵ نیست بلکه برای اتصال نقطه به نقطه است؛ این در حالی‌ است که شهرداری تهران در حدود هزار و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در اختیار دارد که نتوانسته است از این زیرساخت برای خود درآمدی ایجاد کند. به‌نظر می‌رسد با همکاری یکدیگر می‌توان این دکل‌های شهری را که هم آلودگی تصویری ایجاد می‌کنند و هم باعث ایجاد نویز برای شهروندان می‌شود، از سطح شهر حذف کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید