دریافت سود سهام عدالت

    کد خبر :439444

سازمان خصوصی سازی به عنوان متولی اصلی این طرح ملی از افراد مشمول سهام عدالت تنها با ارائه شماره حساب بانکی (‌شماره‌شبا‌)، به امکان دریافت سود سهام عدالت خود را دارند.

در بیان کلی سهام عدالت، سهام شرکت‌های دولتی است، که با نظر دولت در اختیار اقشار کم توان مالی قرار داده شده، یکی از موثر‌ترین سازمان‌هایی  که نقش اساسی در اجرای این طرح ملی را بر عهده دارد، سازمان خصوصی سازی است که تا کنون در پیشبرد اهداف اصلی این طرح خدمات بسیاری ارائه داده است.

به گزارش بازتاب؛ بر اساس اعلام کارگزاری سهام عدالت تا به حال مجموعاً چهار مرحله از پرداخت سود سهام عدالت می‌گذرد، اما کماکان عده زیادی از افراد  تاکنون سود سهام خود را دریافت نکرده‌اند.

بنابراین، افرادی که در نظر دارند، روند دریافت سود سهام‌شان را پیگیری کنند، می‌بایست اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کرده و پس از آن نسبت به اجرایی شدن آن اقدام نمایند.

 

مراجعه حضوری افراد مشمول

افرادی که موفق به دریافت شماره ملی و فراخوان سهام عدالت شده‌اند می‌بایست همراه با مدارک اعلام شده در فراخوان به شركت‌های تعاونی عدالت شهرستان خود مراجعه نمایند.

مراجعه حضوری کلیه افراد 18 سال مشمول طرح ضروری است، همچنین برای افراد زیر 18 سال، مراجعه سرپرست آن شخص همراه با مدارک شناسایی کفایت می‌کند.

 

تکميل ثبت نام مشمول در سامانه سهام عدالت

متصدیان تعاونی عدالت ملزم به تکميل فرم اطلاعات و پذيرش عضويت افراد مشمول سهام عدالت که در سیستم این طرح ملی تعریف شده هستند، همچنین  می‌بایست تعهد نامه فرد مشمول را نیز تكميل کرده  و در پرونده عضويت مشمولان در تعاونی عدالت  بايگانی نمایند.

چندی پیش اطلاعیه توسط سازمان خصوصی سازی منتشر شد که بدین شرح است؛ در اجرای وظیفه ابلاغ شده به سازمان خصوصی‌سازی کشور از سوی شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 مبنی بر دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌های سرمایه پذیر و واریز آن به حساب افراد مشمول سهام عدالت، همچنین با توجه به تأکید ریاست جمهوری و همچنین وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی مبنی بر واریز به موقع و سریع سود سهام عدالت، به افراد مشمول این طرح ملی مربوط به عملکرد سال 1396 شرکت‌های سرمایه پذیر، قرار شد که واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولین از اول آذرماه سال جاری آغاز شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده که واریز سود سهام عدالت تنها به شماره شبای افراد سهامدار امکان پذیر است، و افراد مشمول می‌بایست بدانند که سازمان خصوصی سازی از طرف هیچ شخص واسطه و افرادی، از هیچ طریقی  مانند تماس تلفنی، پیامک و یا سایر روش‌های ارتباطی مانند نیابت، نمایندگی یا کارگزاری با مشمولین ارتباط برقرار نخواهد نمود لذا این ارتباطات دارای زمینه کلاهبرداری یا سودجویی است و افراد مشمول می‌بایست آگاهی لازم را نسبت به این نوع از ارتباطات و تماس‌ها کسب کرده  و از در اختیار قرار دادن اطلاعات مالی و بانکی و هویتی خود جداً خود‌داری نمایند شایان به ذکر است که؛ کلیه اخبار و اطلاعات مربوط به طرح سهام عدالت  از طریق رسانه ملی و جراید و سامانه سهام عدالت در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید