استفاده از علم روز در تولید عسل ارگانیک کشور

    کد خبر :43918

مدیر عامل انجمن ارگانیک زنبوردان ایران گفت: ما می‌توانیم با مدیریت صحیح و استفاده از علم روز زنبورداری، عسل ارگانیک و طبیعی را تولید کنیم.

به گزارش  خبرگزاری ایلنا، نشست خبری انجمن ارگانیک زنبورداری ایران با حضور دکتر سید رضا نورانی مدیر عامل انجمن ارگانیک زنبوردان ایران، دکتر اردکانی دبیر اجرایی کارگاه آموزشی زنبور عسل ارگانیک، رئیس سازمان تعاونی روستایی کشور و جمعی ازخبرنگاران و اصحاب رسانه امروز یکشنبه 4 تیر در سالن کنفرانس ساختمان تعاونی روستایی برگزار شد.

در این نشست سید رضا نورانی مدیر عامل انجمن ارگانیک ایران در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: بحث زنبورداری ارگانیک یک مبحث بسیار جدی است و امیدواریم بتوانیم با برگزاری کارگاه آموزشی برای تولیدکنندگان این صنعت مفید باشیم. مطالعات و بررسی‌های دانشمندان زیست شناسی نشان می‌دهد 150 میلیون سال پیش زنبورها بر روی زمین ساکن بودند و قدیمی‌ترین فسیل کشف شده از زنبور مربوط به 40 میلیون سال پیش است. این موجودات از عسل تولید شده تنها 50 درصد را استفاده می‌کنند و 50 درصد باقی قابل برداشت است.

وی افزود: در قرن 17 و 18 میلادی کندوها کاملا طبیعی بوده و تنها در دل صخره‌ها و کوه‌ها یافت می‌شد. از دیرباز عسل یک تولید طبیعی و ارگانیک بود اما با آغاز جنگ جهانی و ورود کودهای شیمیایی به باغات، از صنعت ارگانیک عسل دور شدیم.

مدیر عامل انجمن ارگانیک زنبوردان ایران خاطرنشان کرد: عسل در بسیاری از درمان‌های صعب العلاج اثرگذار بوده و در گذشته‌های بسیار دور بین رومیان و مسیحیان به عنوان یک هدیه گرانبها محسوب می‌شد.

وی در پایان عنوان کرد: ما می‌توانیم با مدیریت صحیح و استفاده از علم روز زنبورداری، عسل ارگانیک و طبیعی را تولید کنیم. یکی از مسائلی که امروز مطرح است استقبال بسیار خوب مردم از عسل ارگانیک است. عسل جزء صنایعی است که می‌تواند بخشی از صنعت غیرنفتی را به خود اختصاص دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید