بهترین فضا برای برگزاری جشنواره های موضوعی خارج از تهران است

دبیر جشنواره فیلم و عکس «فردا» معتقد است بهترین فضا برای برگزاری بهترین جشنواره های موضوعی خارج از تهران است.

 صبح امروز یکشنبه سوم اردیبهشت نشست خبری جشنواره فیلم و عکس فناوری صنعتی «فردا» با حضور مسعود نجفی دبیر جشنواره و بهزاد رشیدی رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر برگزار شد.

در ابتدای این نشست بهزاد رشیدی رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر گفت: خوشبختانه طی دو دوره اخیر برگزاری این جشنواره، پیام و مفاهیم آن به خوبی توسط رسانه‌ها منتشر شده است. در کنار آن یک جمع جوان با تفکر جهادی و با اهداف خاص، این جشنواره را همراهی می‌کنند. جشنواره «فردا» اهداف مختلفی از جمله کمک به توسعه فرهنگ صنعتی، ارتباط و تعامل هنرمندان و مراکز صنعتی  و ارتقای غرور ملی در بحث تولید صنعتی دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: این جشنواره در راستای اهدافی است که نظام در زمینه اقتصاد مقاومتی مد نظر دارد. همچنین در این جشنواره بحث فرهنگ صنعتی که پیش‌شرط رشد صنعت کشور و افزایش اهمیت تولید ملی است، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. برای نهادینه شدن این فرهنگ باید از قابلیت‌های بالای رشته‌های مختلف هنر بخصوص هنر سینما استفاده کنیم تا واقعیت‌های صنعتی را به شکلی جذاب و از طریق سینما به تصویر کشیم.

رشیدی تأکید کرد: با هماهنگی دبیرخانه جشنواره و تأکید رییس سازمان سینمایی وقت حجت‌الله ایوبی با شرکت ملی پتروشیمی به توافق رسیدیم تا این جشنواره را خارج از تهران و در منطقه عسلویه برگزار کنیم. درواقع باید گفت جشنواره «فردا» در پایتخت انرژی ایران برگزار می‌شود.

مسعود نجفی دبیر چهارمین جشنواره فیلم «فردا» در ادامه این نشست گفت: بسیار خوشحالم که این جشنواره خارج از تهران برگزار می‌شود و فکر می‌کنم بهترین فضا برای برگزاری جشنواره‌های موضوعی، خارج از تهران است. این جشنواره برای اولین بار در منطقه عسلویه برگزار می‌شود که می‌توان آن را اولین جشنواره‌ای دانست که در این منطقه صنعتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های جشنواره فیلم «فردا» که نهم و دهم اردیبهشت در منطقه صنعتی عسلویه برگزار می‌شود، توضیح داد: برگزاری نشست‌های تخصصی سینما با حضور مجتبی میرطهماسب از جمله برنامه‌های این جشنواره به شمار می‌رود. همچنین مراسم اختتامیه آن روز دهم اردیبهشت ساعت ۱۱ با برگزاری دو مراسم تقدیر از یک پروفسور و یک کارآفرین، مراسم نکوداشت زنده یاد مسعود معصومی عکاس صنعتی و بزرگداشت فرشاد فدائیان مستندساز صنعتی اجرا می‌شود.

نجفی تأکید کرد: بخش جنبی پتروشیمی این جشنواره شامل نمایش تعدادی فیلم و عکس با موضوع «پتروشیمی» است. خوشبختانه در این دوره از جشنواره آثار زیادی به دبیرخانه ارسال شده است که از آن جمله می‌توان به ۱۳۶ اثر مستند و انتخاب ۳۱ اثر، ۸۱ اثر در بخش آیتم و انتخاب ۱۷ اثر، ۱۶ اثر در بخش پویانمایی و انتخاب ۵ اثر اشاره کرد. امیدوارم این جشنواره به خوبی برگزار شود و بازخورد خوبی در عسلویه داشته باشد تا بتوانیم دوره‌های بعدی آن را در این منطقه برگزار کنیم.

بهزاد رشیدی رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره، شناخت استعدادهای جوان در حوزه مستند صنعتی است، گفت: در اختتامیه این دوره از جشنواره، از چهار شرکت موفق و فعال در حوزه پتروشیمی تقدیر می‌کنیم. همچنین جایزه ویژه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک به بهترین فیلم با این موضوع اهدا می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید