افزایش حقوق کارمندان نباید منجر به افزایش نقدینگی شود

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۱۶
    کد خبر :439038

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: به جای افزایش حقوق کارمندان، دولت بهتر است به آنان تسهیلات لازم را اعطا کند.

داریوش اسماعیلی در گفتگو با مهر با بیان اینکه دولت توان افزایش یارانه نقدی را دارد، گفت: متأسفانه در حال حاضر همه مردم با درآمدهای مختلف یارانه دریافت می‌کنند در حالی که این مبلغ در زندگی بسیاری از آنان هیچ گونه تأثیری ندارد.

وی با بیان اینکه دولت باید دهک‌های مختلف جامعه را در نظر گیرد و یارانه اقشار پردرآمد را قطع کند و آن را به قشرهای پایین جامعه اعطا کند، ادامه داد: با این رویه به راحتی می‌توان مبلغ یارانه نقدی را برای اقشار ضعیف جامعه چندین برابر کرد چرا که ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان درد اقشار پایین جامعه را دوا نمی‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: درست نیست که به همه افراد جامعه با درآمدهای مختلف، یارانه داده شود و این اتفاق زمانی آغاز و اجرایی شد اما وقتش رسیده که اصلاح شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به افزایش حقوق و دستمزد کارمندان در سال آینده، یادآور شد: قطعاً باید حقوق کارمندان با توجه به نرخ تورم افزایش پیدا کند اما نباید این افزایش حقوق به گونه‌ای باشد که نقدینگی کشور را بیش از اندازه کند.

وی با بیان اینکه بهتر است به جای افزایش حقوق کارمندان، زمینه ها و امکانات دیگری را برای آنان فراهم کرد، افزود: مثلاً می‌توان تخفیف‌هایی در دریافت بلیط هواپیما و یا تسهیلات وامی و بیمه‌ای به آنان اعطا کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه همچنین لازم است بیمه کارکنان دولت تکمیلی شود، تصریح کرد: اغلب کارکنان دولت بیمه عمومی دارند که در بسیاری از جاها، مشکلات آنها با این بیمه حل و فصل نمی‌شود و باید شرایطی فراهم شود تا همه آنان بیمه تکمیلی دریافت کنند و نگران هزینه های درمانی خود نباشند.

اسماعیلی با بیان اینکه همچنین می‌توان به کارمندانی که فاقد خودرو هستند تسهیلات خرید خودرو اعطا کرد، گفت: معنای این پیشنهادات آن نیست که به هیچ وجه حقوق کارمندان افزایش نیابد بلکه معتقدم که برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه نقدینگی، بهتر است تسهیلات دیگری به آنان داده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید