گزارش ان‌بی‌سی از افزایش احتمال استیضاح ترامپ از سوی دموکرات‌ها: کشف ارتباطاتی محرمانه میان مقام‌های روس و نزدیکان ترامپ

    کد خبر :438901

اظهارات اخیر «مایکل کوهن» وکیل پیشین «دونالد ترامپ» درخصوص نقش او در پرداخت حق‌السکوت به برخی زنان برای عدم افشای روابط نامشروعش، بار دیگر طرح استیضاح و پیگرد قانونی رئیس جمهوری آمریکا را به موضوع بحث نمایندگان و سیاستمداران ارشد دمکرات تبدیل کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از ان‌بی‌سی، «آدام شیف» رئیس آتی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه با اشاره به این موضوع در جمع خبرنگاران گفت: احتمال زیادی وجود دارد که اولین روز بعد از خروج ترامپ از کاخ سفید، وزارت دادگستری علیه او کیفرخواست صادر کند.
وی ادامه داد: ممکن است او نخستین رئیس جمهوری در دهه های اخیر باشد که زندانی شدنش مطرح شود.
«جری ندلر» رئیس آتی کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در همین خصوص گفت که ترامپ در مرکزیت یک اتهام بزرگ است و از دیدگاه او، این موضوع می‌تواند جرمی منتهی به استیضاح تلقی شود.
اشاره ندلر به اسناد منتشر شده از جانب کوهن است که نشان می‌دهد او با هماهنگی کامل موکلش، به برخی زنان حق السکوت پرداخت کرده بود تا در ایام نزدیک به انتخابات 2016، موضع ترامپ در افکار عمومی را تضعیف نکنند؛ موضوعی که او پیش از این بارها به روش های مختلف سعی در تکذیب آن داشت.
همزمان دفتر «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا نیز اعلام کرده که به ارتباطاتی محرمانه میان مقام‌های روس و نزدیکان ترامپ دست یافته است.
نهادهای اطلاعاتی آمریکا مستقیما مسکو را مسبب فعالیت‌های تبلیغاتی علیه حزب دمکرات در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور می‌دانند که به پیروزی ترامپ منجر شد.
اکنون انتظار می رود با قدرت گرفتن دمکرات‌ها در کنگره آمریکا، فشار نمایندگان دمکرات علیه دولت او افزایش یابد.
در انتخابات کنگره آمریکا که اخیرا برگزار شد، دمکرات ها در مجلس نمایندگان پیروز شده و کنترل این مجلس را به دست گرفتند. مجلس جدید آمریکا از چند هفته دیگر با شروع سال نوی میلادی، آغاز بکار می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید