یک دلیل آشنا اما عجیب برای گرانی های اخیر خودرو !

    کد خبر :438838

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در برنامه زنده تلویزیونی با بیان این که ایران خودرو و سایپا سالانه حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان حقوق به کارکنان مازاد خود پرداخت می کنند، افزود: 2720 نفر عضو هیئت مدیره شرکت های جانبی ایران خودرو و سایپا هستند.

در عین حال، نماینده خودروسازان تعداد اعضای هیئت مدیره شرکت های جانبی ایران خودرو و سایپا را رد کرد و گفت: برای حفظ اشتغال، کارگران مازاد را اخراج نکردیم.

گفت وگوی ویژه خبری دو شب قبل به بررسی اقدام اخیر ایران خودرو در افزایش قیمت چهار محصول خود اختصاص داشت. در این برنامه سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که هنوز نتوانسته ایم میان حاشیه بازار و آنالیز قیمت تمام شده انتخاب درستی داشته باشیم، ادامه داد: به نظر می رسد در شرایط فعلی خودروسازان باید براساس قیمت تمام شده، افزایش قیمت داشته باشند اما بخشی از قیمت تمام شده را هزینه های سَربار خودروسازان تشکیل می دهد. حال (سوال این جاست که) خودروسازان چرا حاضر نیستند هزینه های سَربارشان را کاهش دهند.

باستانی تصریح کرد: خودروسازی سایپا حدود 11 هزار و ایران خودرو 13 هزار نیروی مازاد دارند. از سوی دیگر در سایپا حدود 1180 نفر و در ایران خودرو 1540 نفر عضو هیئت مدیره شرکت های جانبی هستند.وی افزود: با این حساب این دو شرکت سالانه حدود 1100 میلیارد تومان حقوق به نیروهای مازاد پرداخت می کنند.

سعید باستانی دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا را زیان ده اعلام و تصریح کرد: زیان انباشته ایران خودرو حدود هشت هزار میلیارد و این زیان برای سایپا حدود 10 هزار میلیارد تومان است.به گفته وی، هم اکنون مردم حدود یک میلیون تومان بابت سهام اضافه ای که خودروسازان نگه داشته اند، هزینه می کنند. در این زمینه، بنگاه داری خودروسازان یک نوع هزینه کردن از جیب مردم است.

در این گفت وگو، حسن قره ئی نماینده خودروسازان گفت: تعداد اعضای هیئت مدیره مطرح شده از سوی آقای باستانی 100درصد اشتباه است. او در خصوص تعداد نیروها هم تصریح کرد: خودروسازان با هدف حمایت از اشتغال، نیروهای خود را اخراج نکرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید