وعده سفیر انگلیس برای صدور ویزا

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ۹:۲۰
    کد خبر :438805

روز گذشته راب مک کایر، سفیر بریتانیا در ایران، به دیدار علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رفت و در این دیدار درباره موضوع صدور ویزا برای اتباع ایرانی، سفر گردشگران بریتانیا به ایران، همکاری دو کشور در زمینه موضوعات فرهنگی و گردشگری بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش شرق، رئیس سازمان میراث فرهنگی در این دیدار بر گسترش همکاری‌های دو کشور ایران و بریتانیا در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی تأکید کرد و گفت: «سطح روابط بین دو کشور ایران و انگلیس افزایش یافته است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد».

مونسان در ادامه با اشاره به اینکه روند ورود گردشگران انگلیسی به ایران افزایش یافته است، افزود: «ایران تجربه خوبی در حوزه برگزاری موزه‌های مشترک با دیگر کشور‌ها دارد و در این حوزه موفقیت‌های بسیاری به دست آمده است. برگزاری نمایشگاه مشترک بین موزه ملی ایران و موزه ملی بریتانیا می‌تواند یکی از نقاط همکاری بین دو کشور باشد».

معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: «نشان‌دادن تصویر واقعی ایران به مردم انگلیس موضوع بسیار مهمی است که رسانه‌های این کشور می‌توانند در این بخش نقش‌آفرینی کنند. امنیت، ثبات و زیبایی‌های ایران انکارناپذیر است؛ اما مشکلات و موانعی که برخی کشور‌ها به‌ویژه آمریکایی‌ها ایجاد کرده‌اند، باعث شده تا تصویری غیرواقعی از کشور ما در جهان ارائه شود؛ این موضوعی است که باید به آن توجه شود».

او ادامه داد: «تسریع در روند صدور ویزا برای اتباع دو کشور از دیگر زمینه‌هایی است که می‌تواند مورد توافق و تفاهم قرار گیرد؛ چراکه هدف بیشتر ایرانیانی که درخواست ویزا دارند، گردش یا فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی است و نباید این افراد برای گرفتن ویزا دچار زحمت شوند. موضوع ویزا باید به صورت دوجانبه بین دو کشور مورد توافق قرار گیرد؛ چراکه با رفع موانع و مشکلات در این بخش شاهد رشد و ارتقای گردشگری بین ایران و انگلیس خواهیم بود».

مونسان با ارائه توضیحاتی درباره نگهداری و مرمت بنا‌های تاریخی تصریح کرد: «ایران دارای بنا‌های تاریخی و آثار باستانی بسیار زیادی است که نیازمند کاوش و مرمت هستند که با توجه به تعداد بسیار زیاد این آثار، مردم و بخش خصوصی وارد این بخش شده‌اند و غیر از بنا‌ها و آثار شاخص مانند تخت جمشید و پاسارگاد، سایر بنا‌های تاریخی که قابلیت واگذاری داشته‌اند، برای مرمت و نگهداری واگذار شده‌اند تا براساس استاندارد‌های سازمان میراث فرهنگی مرمت شوند و سپس مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد. این یک ظرفیت مناسب برای افزایش همکاری در حوزه فرهنگی است؛ همچنین زمینه همکاری در حوزه کاوش و برگزاری کارگاه آموزشی نیز وجود دارد».

همچنین در این دیدار راب مک کایر، سفیر بریتانیا در تهران، با ابراز خرسندی از دیدار با معاون رئیس‌جمهوری گفت: «روابط دوجانبه بین ایران و انگلیس از دو سال قبل تاکنون افزایش یافته است و بریتانیا علاقه‌مند به افزایش ارتباط و تعامل با ایران در همه زمینه‌هاست. همچنین افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های نو از علاقه‌مندی‌های ماست که با توجه به موفقیت ایران در برگزاری موزه‌های مشترک، انگلیس هم آماده همکاری در این حوزه است؛ چراکه با تعامل در این بخش، همکاری‌ها در سایر زمینه‌ها نیز ارتقا پیدا می‌کند».

سفیر بریتانیا در تهران با تأکید بر اینکه موضوع ویزا باید به صورت دوجانبه از سوی دو کشور مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: «در‌حال‌حاضر فهرست بلندی از افرادی که درخواست ویزا دارند، وجود ندارد و هریک از اتباع ایرانی که درخواست ویزا داشته باشند، در مدت یک هفته قرار ملاقات می‌گیرند و روند صدور ویزا آغاز می‌شود. ما آماده همکاری و افزایش پیوند‌ها با ایران هستیم. متأسفانه در‌حال‌حاضر تعداد کسانی که از انگلیس به ایران می‌آیند، کم است و باید این شرایط بهبود پیدا کند».

او تصریح کرد: «انگلیس مشتاق است و درخواست دارد در برنامه‌ای که برای ورزش چوگان به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد، همکاری داشته باشد؛ همچنین از سازمان میراث فرهنگی تقاضا داریم برای مرمت و نگهداری از یکی از بنا‌های تاریخی سفارت، متخصصان و کارشناسانی را به ما معرفی کند؛ چراکه معتقدیم این بنا باید براساس استاندارد‌های میراث فرهنگی ایران مرمت و حفاظت شود».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید