پاریس: اعتراض جلیقه‌زردها فاجعه‌ای برای اقتصاد فرانسه است

    کد خبر :438639

وزیر دارایی فرانسه در اظهاراتی اعلام کرد: اعتراض جلیقه‌زردها فاجعه‌ای برای اقتصاد فرانسه است.

به گزارش بازتاب به نقل از بلومبرگ، «برونو لو مر» (Bruno Le Maire) وزیر دارایی فرانسه امروز یکشنبه و در جریان بازدید از فروشگاه‌ هایی که در ناآرامی‌ های دیروز آسیب دیده بودند، در اظهاراتی اعلام کرد: اعتراضات جلیقه زردها فاجعه‌ ای برای اقتصاد فرانسه است.

وزیر دارایی فرانسه در این باره گفت: حوادث اخیر فاجعه ای برای اقتصاد و کسب و کار در فرانسه به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: خشونت های ناشی از اعتراضات جلیقه‌ زردها در سراسر فرانسه برای اقتصاد ملی پیامدی فاجعه باری را به دنبال دارد.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرده بود: توافق آب و هوایی پاریس خیلی هم برای پاریس خوب کار نکرده است. سراسر فرانسه را اعتراض‌ و شورش‌ فراگرفته است. مردم نمی‌ خواهند مقادیر هنگفتی پول را به کشورهای جهان سوم بدهند تا شاید آنها از محیط زیست حفاظت کنند. آنها (معترضان فرانسوی) شعار می‌دهند ما ترامپ را می‌خواهیم. من عاشق فرانسه هستم.

وخامت اوضاع به‌حدی است که علیرغم موافقت ماکرون با تعلیق ۶ ماهه افزایش بهای بنزین، اغلب جلیقه‎ زردها خواهان استعفای وی هستند.

جلیقه زرد که به نماد اعتراض مردم فرانسه تبدیل شده، جلیقه شبرنگی است که برای رعایت مسائل ایمنی، در خودرو همه فرانسوی‎ها وجود دارد.

پیشتر «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه گفته بود ماکرون طرح‌هایی را برای ترغیب مردم به مذاکره و اتحاد، ارائه خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید