از حضور اعراب در جشنواره زمستانی و پیست‌های اسکی بهره بگیریم

    کد خبر :438147

یک کارشناس حوزه گردشگری گفت: در حال حاضر و با حضور گردشگران اعراب کشورهای همسایه باید از فرصت پیست‌های اسکی و جشنواره‌های برفی خود به درستی استفاده کنیم و به راحتی از فرصت‌های گردشگری زمستانی عبور نکنیم.

یحیی سعادت در خصوص چگونگی رونق گردشگری در فصول کم رونق مثل زمستان، اظهار کرد: تحولات اخیر گردشگری و تنوع فصلی، مدنظر همه مدیران دنیا قرار گرفته است و با توجه به اینکه گردشگری زمستانی همواره جز گردشگری‌های مرفه محسوب می‌شد مدیران در دنیا تصمیم گرفتند با تسهیلات مناسب و قیمت‌های ارزان فستیوال‌ها و پیست‌ها را برای این نوع گردشگری فعال کنند.

وی افزود: در استان اصفهان جشنواره برفی افوس و پیست اسکی فریدونشهر می‌تواند جاذب گردشگر باشد، اما نیازمند تبلیغات صحیح هستند ما نمونه بارز گردشگری زمستانی موفق را در پیست دیزین داشته‌ایم پس این کار دشوار نیست و قابل انجام است‌ و زیرساخت‌های آن وجود دارد.

این کارشناس گردشگری با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای رونق گردشگری در زمستان موضوع تعطیلات زمستانه بوده است، ادامه داد: طرح تعطیلات زمستانه قرار است بتواند یک تا دوهفته رونق را با خودش به روزهای کم رونق گردشگری ایران بیاورد. این طرح فرصتی است که موجب خروج گردشگری از رکود زمستانی می شود.

سعادت تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه اعراب کشورهای همسایه در صدر ورود گردشگران قرار دارند، نباید از چنین فرصتی به سادگی بگذریم و با توجه به اینکه آنها از نظر اقلیمی زمستان‌ها برف ندارند می‌توانیم بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم چرا که این گردشگران به اسکی و جشنواره‌های زمستانی علاقه‌مند هستند.

وی اظهار کرد: متاسفانه تاکنون برنامه‌ریزی صحیحی بر روی این موضوع نداشته‌ایم، باید برنامه‌ریزی‌ صحیح انجام و بخش خصوصی را در این زمینه فعال کنیم.

این کارشناس گردشگری در خصوص تشکیل وزارت گردشگری و نقش آن در بهبود وضعیت آن در کشور، گفت: ایجاد وزارت خانه برای گردشگری می‌تواند تسهیلات بیشتری برای موضوع گردشگری توسط منابع دولتی ایجاد کند و از سوی دیگر از فرصت‌های پیش آمده جهانی از جمله ارزانی سفر به ایران بهترین استفاده را ببرد و موجب گسترش و توسعه فرودگاه‌های کشور شود.

سعادت خاطرنشان کرد: هرچند اگر این وزارت خانه نتواند از این فرصت‌ها استفاده کند واقعا موضوع ایجادش اندکی سوال برانگیز خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید