امانی عنوان کرد

لزوم بهره گیری از تکنولوژی‌های روز در حوزه تفکیک و جمع‌آوری پسماند

    کد خبر :438075

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز در حوزه تفکیک و جمع‌آوری پسماندهای شهر تهران اشاره کرد و افزود: نیاز است که جمع‌آوری زباله به صورت مکانیزه در شهر تهران محقق شود.

شهربانو امانی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود، گفت‌: امروز گزارشی از مشاهدات خود در روز سه‌شنبه به عنوان “کمپین سه‌شنبه های بدون خودرو ” از طریق حمل و نقل عمومی را در این جا ارائه می‌کنم.

وی با اشاره به این که وضعیت ارائه خدمات اتوبوس‌های شرکت واحد مناسب است، گفت‌: مجبور شدم صبح با تاکسی به نخستین ایستگاه اتوبوس های تندرو خودم را برسانم چرا که فاصله خانه تا ایستگاه کمی زیاد بود. زمانی که خواستم سوار اتوبوس شوم فاصله سکو تا اتوبوس به قدری زیاد بود که قطعا سالمندان و معلولان نمی‌توانند سوار اتوبوس شوند. لذا باید در خصوص فاصله استاندارد سکو تا اتوبوس نیز چاره اندیشی شود.

امانی در ادامه‌ به نحوه آبیاری فضای سبز در شهر تهران اشاره کرد و افزود: هنگامی که به میدان امام خمینی (ره) رسیدم دیدم علی‌رغم این که از تکنولوژی‌های روز برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود، اما تا جنوب میدان آب سرازیر شده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، وی در خصوص نحوه جمع‌آوری پسماندها از سطح شهر تهران نیز به عنوان یکی دیگر از مشاهدات خود هنگام استفاده از مترو، خاطر نشان کرد: هنگام استفاده از مترو در ایستگاه نواب که مدت زیادی از این ایستگاه برای سوار شدن به مترو استفاده می‌کردم، سه سطل زباله با سه رنگ متفاوت برای تفکیک زباله وجود داشت، اما متاسفانه سطل ها پر شده بود و زباله ها در حال‌ بیرون ریختن بودند. این وضعیت نشان می‌دهد که ما در پانزده ماه گذشته یعنی کار مناسب و موثری انجام نداده‌ایم و حتی اوضاع از گذشته نیز بدتر شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تاکید بر این که یکی از وظایف مهم مدیریت شهری این است که بتواند با بهره گیری از استارت آپ ها، ظرفیت جمع‌آوری زباله را به صورت مکانیزه محقق کند، افزود: در حال‌ حاضر در حوزه حمل و نقل عمومی 70 واگن مترو در گمرک خاک می‌خورد و باید تمهیداتی اندیشیده شود تا این واگن ها ترخیص شوند. همان طور که دولت یارانه اتوبوس را پرداخته است امیدواریم یارانه مترو نیز پرداخت شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید