چراغ انتخابات روشن شد؛ لیست‌های اصولگرایان در حال تدوین است

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۰۳
    کد خبر :437886

حس امیدواری به میدان رقابت سال 98 آنقدر زیاد است که فقط تندروهای اصولگرا برای آن صحنه طراحی ندارد بلکه پای صحبت گروه های مختلف که بنشینی و بعد از بیان تعارفات سیاسی، همه یک مطلب را می گویند «داریم افراد صلاحیت دار را شناسایی می کنیم».

به گزارش نامه نیوز: «کو تا با انتخابات!» این جمله ای کلیشه ای را معمولا سیاسیون در پاسخ به رسانه ها به زبان می آورند. هر چه آنها می کوشند خود را بی خبر از همه جا نشان دهند و طوری وانمود کنند که تمام فکر و ذهن شان معطوف به حل مشکلات کشور است اما شنیدن صحبت های درگوشی آنها حکایت از واقعیتی دیگر دارد.

لیست 150 تایی جمنا در تهران

آن طور که از درون جریان اصولگرا خبر می رسد جمنایی ها افراد مستعد رأی آوری را در هر حوزه انتخابیه لیست کردند و لیست تهران آنقدر بلند بالا شده که نام 150 شخصیت از گروه های مختلف در آن بچشم می خورد. حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در همین رابطه به نامه نیوز گفت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کار را شروع کرده بنابراین طبیعی است کاندیداهای مطرح جریان انقلابی را در استان های مختلف شناسایی کند تا بتواند مقدمات همگرایی و تهیه لیست را انجام دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره نحوه معیار غربال گری در فهرست نامزدهای هر حوزه انتخابیه اظهار کرد: شاخص های کلان از جمله شایستگی، توانمندی و رأی آوری مدنظر است. البته نظرسنجی ها در انتخابات مجلس همچون نظرسنجی های انتخابات ریاست جمهوری نیست که بتواند تعیین کننده باشد. نظرسنجی در بحث انتخابات مجلس در محافل تخصصی و مجموعه های مختلف صورت می گیرد، مثلا اگر دو یا سه نفر برای یک شهرستان مطرح هستند، ارزیابی های میدانی می شود تا معلوم شود کدام فرد مقبولیت مردمی بیشتری دارد.

موتلفه پیش‌رو تر از جمنا

البته جمنا تنها مجموعه ای نیست که به این حوزه ورود کرده، موتلفه اگر در این مسیر از جمنا جلوتر نباشد عقب تر نیست. سیدمصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اعلام کرد «ما حتما لیست حزبی تهیه خواهیم کرد و به اطلاع مردم خواهیم رساند. مشغول تدوین این لیست هستیم. من در حال حاضر نمی‌توانم اسمی بگویم. چون هنوز لیست کامل نشده‌ است. ما شبکه‌ی خیلی دقیقی داریم. در تهران حوزه‌های مختلفی داریم که با افرادی که در مناطق مختلف تهران هستند آشنایی دارند، در استانها هم همینطور. ۲۰۰ دفتری که در کشور داریم بیکار نیستند. اینها در طول سال مشغول بررسی افراد سرشناسی‌اند که قابلیت‌های خوبی از لحاظ علمی، فنی و اجتماعی دارند و اینها را معرفی می کنند. بعد از اینکه آنها را معرفی کردند ما در دفتر مرکزی با مجموعه‌ی نامزدهایی که معرفی می‌شوند صحبت می کنیم. قابلیت‌های آنها را درنظر می گیریم؛ آن وقت اگر توافق لازم ایجاد شد اسمشان را اعلام می‌کنیم».

اینکه موتلفه همچنان روی حرف خودش است و قدمی از رویکرد جدید حزبی اش عقب ننشسته جای بسی تأمل دارد. موتلفه ای ها 6 ساعت به پایان زمان تبلیغات رسمی انتخابات ریاست جمهوری در چرخشی عجیب از حمایت میرسلیم به حمایت از رئیسی شیفت کردند و امروز نیز با وجود آن اتفاق نمی خواهند صبر کنند تا وضعیت و موضع سایر گروه های اصولگرا مشخص شود.

محمدنبی حبیبی در توضیح این اقدام موتلفه می گوید « در این دوره فهرست حزبی تهیه می کنیم؛ در بزنگاه انتخابات ممکن است ۲ اتفاق بیفتد، یا اصولگرایان و همفکران ما دست به ائتلاف می زنند و موتلفه هم خودش را عضو این ائتلاف معرفی می کند یا اینکه اصلا ائتلافی شکل نمی گیرد؛ سیاست ما چه در گذشته و چه حال این است که در هر شکلی باید با دست پر به میدان برویم».

حال باید دید آیا موتلفه همچون زمان انتخابات ریاست جمهوری در لحظه آخر فرمان را به سمت جمنا می چرخاند یا مستقل از گروه های دیگر به صحنه می آید تا عیار نیم قرن سیاست ورزی اش محک بخورد؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید