روحانی در دیدار رئیس مجلس پاکستان: امیدوارم ۷ مرزبان ایرانی که گروگان تروریست‌ها هستند، هر چه سریع‌تر آزاد شوند

  • سیاسی
  • شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۷:۱۶
    کد خبر :437639

رئیس جمهور با اشاره به لزوم توسعه مناسبات همه جانبه ایران و پاکستان بویژه در مسیر مبارزه با تروریسم، گفت: امروز جدیت و تلاش همگانی برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در حاشیه دومین کنفرانس روسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه درباره چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون‌منطقه‌ای، در دیدار با «اسد قیصر» رئیس مجلس پاکستان، اظهار داشت: برگزاری این اجلاس ابتکاری خوب و مفید برای امنیت و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای است.

رئیس جمهور مبارزه همه جانبه با تروریسم و افراطی‌گری را برای همگان بسیار حائز اهمیت برشمرد و خاطر نشان کرد: آنهایی که گروه‌های تروریستی را در دهه‌های گذشته خلق کرده‌اند، در حقیقت خیانتی بزرگ به ملت‌های منطقه کرده‌اند.

دکتر روحانی تصریح کرد: بسیاری از این گروه‌های تروریستی در جنگ نیابتی آمریکا و شوروی بوجود آمد و در ادامه شکل‌ها و اهداف دیگری پیدا کردند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران هم پس از انقلاب که جنگی با دیگران نداشتیم، قدرت‌های بزرگ گروه‌های تروریستی را خلق و از آنان حمایت کردند، گفت: حامیان فعالیت گروه‌های تروریستی در ایران؛ آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی هستند.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه ایران و پاکستان به عنوان دو کشور برادر‌، همسایه و مسلمان که در طول تاریخ روابط صمیمانه و فرهنگی با هم داشته‌اند، باید در مسیر مبارزه با تروریسم با جدیت گام برداشته و مبارزه کنند، اظهار داشت: متأسفانه در مرزهای ایران با پاکستان که باید مرز برادری و دوستی بین دو کشور باشد، گروهک‌هایی از مرز سوء استفاده می‌کنند.

رئیس جمهور ضمن اظهار امیدواری از اینکه همکاری نیروهای امنیتی و مسلح دو کشور باعث شود تا امن‌ترین مرزها را بین ایران و پاکستان داشته باشیم، گفت: امیدوارم ۷ نیروی مرزبانی ایران که در خاک پاکستان گروگان گروه‌های تروریستی هستند، با فعالیت جدی تر ارتش پاکستان هر چه سریع‌تر آزاد شده و سالم به ایران بازگردند.

دکتر روحانی با بیان اینکه ایران آماده توسعه مناسبات همه جانبه اقتصادی، فرهنگی و علمی با پاکستان است بر ضرورت گسترش روابط بانکی تهران – اسلام‌آباد و تلاش برای حل موانع و مشکلات در این راستا تأکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بندر چابهار و گوادر می‌تواند به عنوان یک فرصت در توسعه مناسبات دو کشور مورد استفاده قرار گیرد، اظهار داشت: دسترسی به چین از طریق بندر گوادر و رسیدن به روسیه، آسیای مرکزی، قفقاز و شرق و شمال اروپا از طریق بندر چابهار این دو بندر مهم را به عنوان مکمل یکدیگر قرار داده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه ایران آماده تأمین انرژی پایدار مورد نیاز پاکستان از جمله گاز، نفت و برق در بلندمدت است، افزود: امیدوارم ایران و پاکستان به عنوان دو کشور دوست و همسایه که علایق و اهداف مشترک دارند،‌از این فرصت به خوبی استفاده کرده و به نفع دو ملت گام‌های مهمی بردارند.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید برای توسعه روابط میان کشورهای دوست در برابر قلدری و تحریم آمریکا بایستیم و راه‌حل‌های مناسب برای گسترش همکاری‌ها و روابط را پیدا کنیم.

«اسد قیصر» رئیس مجلس پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز تأسف و تسلیت بخاطر حادثه تروریستی چابهار، گفت: امروز دولت و ملت پاکستان و احزاب گوناگون این کشور برای مبارزه با تروریسم متحد هستند.

رئیس مجلس پاکستان تأکید کرد: پاکستان آماده هرگونه تعامل با ایران در مبارزه با تروریسم و توسعه امنیت منطقه‌ای است.

اسد قیصر با بیان اینکه مردم پاکستان ملت ایران را از قدیم به عنوان برادران مسلمان خود دوست داشته و به آنها علاقمند هستند، اظهار داشت: توسعه روابط میان دو ملت و تلاش برای رفع مشکلات در مسیر توسعه مناسبات تجاری – اقتصادی با ایران از اهداف اصلی ما به شمار می‌رود.

رئیس مجلس پاکستان خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم از این کنفرانس به عنوان سکویی برای توسعه روابط دولت‌ها، مردم و مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور استفاده کنیم.

اسد قیصر تأکید کرد: روابط تهران – اسلام‌آباد، روابطی صمیمانه و دوستانه است که هیچ‌کس نمی‌تواند این رابطه را خدشه‌دار کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید