پنج به علاوه یک، فوتبال ایران را متلاشی می کند؟/ تیم ملی ایران درآستانه جام ملتهای آسیا بازنده بازی تاج و تخت

    کد خبر :437481

بازی تاج و تخت در فوتبال ایران به آخر خط رسیده است و پنج عضو بازنشسته هیات رییسه فدراسیون فوتبال که مقابل دستور وزارت ورزش و اجرای قانون ولتی ایستاده اند، خیال کناره گیری ندارند.

به گزارش تابناک، بعد از کناره گیری محمدرضا ساکت از دبیرکلی فدراسیون به عنوان مهمترین عنصر اجرایی فدراسیون فوتبال ایران و انتصاب یک بازیکن فوتبال جای او که به تازگی فوتبال را کنار گذاشته است، تصور می شد امروز شنبه شاهد استعفای سریالی پنج عضو بازنشسته باقیمانده در هیات رییسه فوتبال باشیم اما گویا این توقع مدیران وزارت ورزش عملی نخواهد شد و حلقه مدیرانی که نوک هرم فوتبال ایران را اشغال کرده اند، تمایلی به کناررفتن ندارند. سفره پررنگ و لعاب فوتبال و غذاهای چرب و شیرینش اجازه نمی دهد مدیرانی که از دولت به عنوان پله ای برای رسیدن به مقاصد خود در فوتبال استفاده کرده اند، حالا دستورش را گوش کنند و جای شان را تحویل مدیران جوان تر بدهند. حالا که از آخرین مهلت کنار رفتن بازنشسته ها (15 آذر) هم گذشته ایم، این پنج نفر هیچ اقدامی در این باره نکردند.

به نظر می رسد غیر از این پنج نفر مدیر پابه سن گذاشته فوتبال، وزارت ورزش هم در رقم خوردن این بن بست و کشیده شدنش به روزهای آخر و وقت های اضافه بی تقصیر نیستند. پرسش این است که چرا سلطانی فر تا این حد منفعل عمل کرده و به جای فشار برای برگزاری به موقع مجمع عمومی فوتبال ایران در نیمه آذرماه 97، کار را به دستور شفاهی تقلیل داده تا چنین خبرهایی از جلسات مستقیم و پرتنش اش با تاج منتشر شود!

1-علی کفاشیان؛ دونده ای که فوتبال را رها نمی کند
کارمند سابق بانک مرکزی، که به گفته خودش اشتباهی و اتفاقی وارد فوتبال شده بود، حالا 10سال است از آن دست نمی کشد و طعم فوتبال زیر زبانش شیرین آمده! کفاشیان ریاست کمیته فوتسال را نیز برعهده دارد و با ایجاد روابط نزدیک با شیوخ عرب، یکی از 3 نواب رییس کنفدراسیون آسیا محسوب می شود که اصرار دارد از سمتش استعفا ندهد.

تا دیروز گفته می شد کفاشیان بخاطر حفط صندلی آسیایی اش حاضر نیست از نایب رییسی فدراسیون فوتبال کنار برود اما حالا که خبر رسیده مهدی تاج اسم خودش را برای انتخابات آتی بجای کفاشیان داده است، معلوم نیست کفاشیان چرا دل از فوتبال و حق ماموریت های دلاری و سفرهای حارجی نمی کند. او سردسته مخالفان استعفاست و با وجود داشتن یک پرونده سنگین مالی در کمیته اخلاق، روی ماندنش پافشاری می کند. شاید اگر زودتر به ابهامات مالی دوره ریاست کفاشیان رسیدگی می شد امروز کار به اینجا نمی کشید.

2- اسلامیان؛ مستعفی در صنعت، مصر به ماندن در فوتبال!
محمود اسلامیان در فضای اقتصاد و صنعت کشور فرد معروفی است. او رییس سازمان بازنشستگی کل کشور بود و همین چند روز پیش از ریاست هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه استعفا داد تا نشان دهد به قانون ممنوعیت بازنشستگان پایبند است اما مشخص نیست چرا از فوتبال کنار نمی رود. گویا او هم خوب درک کرده که فوتبال بهترین حیاط خلوت برای دوران بازنشستگی است. رفیق قدیمی تاج؛ اواخر سال 94 سرپرست نایب رییسی دوم فدراسیون فوتبال شد اما در رای گیری مجمع 18 اردیبهشت نتوانست رسما به این پست برسد اما 8 آبان 95 مهدی تاج در حکمی عجیب اسلامیان را به عنوان عضو موقت هیات رییسه انتخاب و معرفی کرد! بعد از جدایی غلامرضا بهروان از هیات رییسه فدراسیون که اتفاقا او نیز به خاطر بازنشستگی کنار رفته بود، تاج این تصمیم را گرفت.او که ابتدا مخالف کی روش بود و علیه او مصاحبه هم کرد، ناگهان تغییر رویه داد و به موافق و مدافع سرسخت او تبدیل شد.

3- بهاروند؛ بازنشسته ای از خرم آباد

شاید تا سه چهار سال پیش تنها هواداران فوتبال لرستان او را می شناختند اما هر چقدر لرستان در فوتبال طی چند دهه اخیر سکوت داشته است، بهاروند با روابط خاص به ریاست سازمان لیگ رسیده تا جبران مافات شود! او صندلی امروزش را مدیون قانون بازنشستگی است و در روزهایی که فدراسیون عذر 42 پیرمرد را به دلیل بازنشستگی خواست علی کاظمی سرپرست ریاست سازمان لیگ هم نتوانست ادامه دهد تا در نهایت بهاروند 18 آبان 95 با حکم تاج سرپرست سازمان لیگ شود. او حالا به جایگاهش چسبیده و حاضر نیست کنار بکشد.

4- فریدون اصفهانیان؛ بازنشسته 4 شغله فوتبال!
داور بازنشسته فوتبال یکی از نوادر زیرکی در فوتبال است. او اکنون علاوه بر ریاست کمیته داوران و عضویت در هیات رییسه فدراسیون، ریاست شورای شهر زنجان و ریاست هیات فوتبال این استان را همزمان برعهده دارد تا به عنوان یک بازنشسته، 4 شغله به حساب بیاید. اصفهانیان بارها تاکید کرده که فدراسیون فوتبال یک نهاد خصوصی است تا مشخص شود فقط می خواهد بماند.

نکته دیگر اینکه در تمام سالیانی که به عملکرد داوری و سطح پایین رسیدگی به این قشر مظلوم فوتبال اعتراض می شد، اصفهانیان تنها مهره ای بود که جایگاهش را حفظ کرد و حالا بعد از اینهمه سال گروهی را در چینش داوران و انتصاب ها حاکم کرده است که تغییر پذیر نیستند. بهرحال اصفهانیان هم گوشه ای از کار را گرفته و نمی خواهد قدرت را رها کند.

5- کاظم طالقانی؛ نماینده هیات های فوتبال در هیات رییسه
رییس هیات فوتبال خوزستان که در سال های گذشته با وجود مشکلات فراوان در امر برگزاری مسابقات در این استان عنوان برترین هیات فوتبال کشور را به خود اختصاص داد](!) در 18 اردیبهشت ماه 95 با رای بالای مجمع به عضویت هیات رییسه در آمد. ماجرای دستگیری پسر او در اهواز و افشای اقداماتی برای جدایی کارلوس کی روش از تیم ملی قبل از جام جهانی جزو حواشی طالقانی اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید