نامه اعتراضی ۵ هزار وکیل به قوه قضاییه

  • سیاسی
  • شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۳۳
    کد خبر :437388

بیش از پنج هزار نفر از وکلای جوان دادگستری در اعتراض به بیکاری طوماری را خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضاییه امضا کردند.

به گزارش ایرنا، در متن این نامه آمده است: از گذشته تا کنون جذب بی رویه وکیل که بدون نیازسنجی و توجه به عرضه و تقاضا در کانون وکلای دادگستری و بعد‌ها مرکز امور مشاوران قوه قضائیه صورت گرفته است، بروز بیکاری و مشکلات عدیده‌ای در بین وکلا به ویژه وکلای جوان را موجب شده است.

در ادامه این نامه آمده است: متاسفانه وضعیت وکلا در آمار‌ها و تصمیمات اتخاذ شده همواره با اوضاع مالی حدود سه درصد از وکلای با سابقه مقایسه می‌شود که در زمان مساعدتری مشغول به این حرفه شده و کسب درآمد کرده اند.

این وکلا نوشتند: واقعیت این است که درصد عظیمی از وکلا در مضیقه مالی به سر می‌برند و خصوصاً برخی وکلای جوان حتی در تامین هزینه تمدید پروانه خود ناتوانند و پرداخت هزینه‌های هنگفت به دادگستری، اداره امور مالیاتی، بیمه و … مدت‌ها است ایشان را دچار عسر و حرج کرده است.

در این نامه اضافه شده است: وضعیت نامناسب وکلای جوان، زمینه بروز فساد را در حرفه‌ای که با دادگستری و جان و مال و عرض و ناموس مردم سر و کار دارد بسیار مساعد کرده است.

در این نامه وکلای جوان، اصلاح مقررات وکالت تحت نظارت کانون‌های وکلا را در راستای جلوگیری از پذیرش بی رویه و بدون نیازسنجی وکیل، منع برگزاری آزمون مرکز مشاوران قوه قضائیه، منع صدور پروانه وکالت بدون آزمون و بدون ظرفیت برای شاغلان و بازنشسته‌ها همچنین جلوگیری از تصویب طرح‌های مخرب، و غیرکارشناسی پیشنهادی توسط بخشی از اشخاص بازمانده از قبولی در آزمون وکالت به خصوص موارد مربوط به بذل پروانه وکالت به خواص و صوری سازی آزمون را خواستار شدند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. محمود گفت:

    انحصار طلبی وکلای دارای مجوز جهت مطالبه حق الوکاله های نجومی…. پایان ندارد….اگر وکیل زیاد شود وکلای درجه یک مشتری کافی خواهند داشت و وکلای درجه دو باید به فکر شغل دیگری باشند…این طبیعت همه مشاغل است…با شلوغ کاری مجلس و ملت را رنگ نکنید….

دیدگاهتان را بنویسید