آغاز طرح تابستانی «بشارت ۱۴۵۱» از دهم تیرماه

    کد خبر :43685

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از اجرای طرح تابستانی بشارت ۱۴۵۱ از دهم تیرماه سالجاری خبر داد و افزود: برنامه تلویزیونی «اسراء» با افزایش رشته های قرآنی و مخاطبان عمومی به صورت زنده به روی آنتن شبکه خواهد رفت.

به گزارش خبرنگاران پویا، محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌وگو با خبرنگار «سیماگپ» با اشاره به اجرای دور جدید طرح قرآنی بشارت 1451 اظهار کرد: طرح فراگیر بشارت 1451 که قرار بود در فصل تابستان اجرا شود، از دهم تیرماه با هدف غنی‌سازی قرآنی اوقات فراغت نوجوانان، جوانان و اعضای خانواده‌ها برگزار می شود و ویژه برنامه های این طرح همزمان با آغاز آن، بر روی آنتن شبکه‌های صدا و سیما خواهد رفت.

وی در خصوص علت نامگذاری این طرح عنوان کرد: نام این طرح، مشخصاً به دلیل سال نزول قرآن نامگذاری شد. از حدود 11 سال گذشته این طرح با نام 1441 آغاز شد و امروز به 1451 رسید. امسال برای اینکه واژه‌ای را به عنوان عنصر ثابتی مشخص تعیین شود، عنوان بشارت به این طرح افزوده شد.

محمدزاده در ادامه اظهار کرد: در این دوره، به پیشنهاد برخی از دوستان بخش بین‌الملل سازمان صداوسیما، قدم در عرصه بین‌المللی کردن طرح 1451 برداشتیم، طرحی که تا دوره دهم آن فقط به صورت ملی برگزار می‌شد. در گام اول بین‌المللی شدن آن نیز از کشورهای حوزه مقاومت اسلامی همچون عراق، لبنان و یمن دعوت کردیم تا در این طرح شرکت کنند که ارتباط با این کشورها توسط سازمانهای ارتباطات اسلامی، بخش بین‌الملل سازمان صداوسیما و جامعةالمصطفی العالمیه صورت گرفت.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما همچنین به زمان برگزاری اختتامیه این طرح اشاره کرد و گفت: ممکن است علاوه بر برگزاری مراسم اختتامیه این طرح که در اوایل شهریورماه سالجاری در تهران برگزار خواهد شد در خارج از کشور که شهر نجف اشرف و بیروت پیش بینی شده است، برگزار شود.

وی با بیان اینکه بیش از 17 عنوان برنامه برای این طرح در ماه مبارک رمضان بر روی آنتن شبکه قرآن رفت، عنوان کرد: ویژه‌برنامه‌هایی از جمله تفسیرهای 30 قسمتی، بخشهای معارفی، برنامه‌های پرسمان و پاسخگویی به مخاطبان با توجه به نیاز اعتقادی مردم خصوصاً در مباحث توحیدی تدارک و تهیه شد.

محمدزاده در پایان به سری جدید برنامه تلویزیونی «اسراء» اشاره کرد و افزود: مسابقات سری جدید اسراء در تابستان به صورت زنده و با حضور مخاطبان عمومی برگزار می‌شود. این برنامه در سری پیش، فقط با مخاطبان نوجوان ارتباط داشت، اما در فصل تابستان علاوه بر نوجوانان، مخاطبان بزرگسال نیز به صورت زنده و تلفنی می‌توانند در برنامه شرکت کنند. همچنین در این دوره، علاوه بر رشته قرائت، رشته‌های حفظ، اذان و دعا نیز به این مسابقه افزوده خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید