«مالوی» فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در بحرین شد

    کد خبر :436712

به دنبال مرگ ناگهانی دریادار «اسکات استرنی» فرمانده ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین، پنتاگون دریادار «جیمز مالوی» را به عنوان جایگزین وی معرفی کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از نیوی تایمز، «جیمز مالوی» که در سمت معاون عملیات دریایی، برنامه و استراتژی پنتاگون فعالیت می‌کرد، عازم بحرین شده تا به عنوان فرمانده جدید ناوگان پنجم ایالات متحده مشغول به کار شود.

جیمز مالوی پیش از این در مناطق مختلف خاورمیانه از جمله کویت، بحرین و امارات متحده عربی فعالیت کرده است.

گزارش ها حاکی است که مالوی اوایل هفته جاری به در محل ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین مستقر شده و منتظر معرفی رسمی به عنوان فرمانده این ناوگان است. فرماندهی جیمز مالوی بر ناوگان پنجم ایالات متحد نیازمند تایید سنای آمریکا است.

این اقدام پنتاگون در پی مرگ دریادار «اسکات استرنی» انجام می شود. جسد اسکات استرنی روز شنبه در محل اقامتش در بحرین پیدا شد. مقام‌های آمریکایی و بحرینی مرگ او بر اثر وقوع جرم و جنایت را رد کرده‌اند و برخی از گزارش حاکی است که او ظاهرا خودکشی کرده است.

با این حال هنوز مقام‌های پنتاگون به صورت رسمی در خصوص مرگ دریاسالار اسکات استرنی ابراز نظر نکرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که اسکات استرنی، ساکن شیکاگو در سال ۱۹۸۲ در رشته اقتصاد از دانشگاه نوتردام فارغ التحصیل شد و در همان سال به نیروی دریایی پیوست. وی در سال ۱۹۸۴ به عنوان خلبان در نیروی دریایی آمریکا فعالیت خود را آغاز کرد.

دریاسالار استرنی در ماه مه سال جاری به عنوان فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا و نیروی‌های دریایی ائتلاف در منطقه منصوب شد که فرماندهی بیش از ۲۰ هزار نیرو را به عهده داشت.

ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا وظیفه تامین منافع و امنیت آمریکا در خلیج فارس، دریای عمان، خلیج عدن، دریای سرخ و بخش‌هایی از اقیانوس هند را به عهده دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید