پاسخ منفی ایران‌ایر به درخواست فرودگاه‌های مناطق محروم

    کد خبر :43632

درحالی پیش از این مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان از بدعهدی هما در برقراری پرواز هواپیماهای ای تی آر به جزایر محروم این استان گلایه کرده بود که مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر نیز گفت:‌ ایران‌ایر به درخواست ما برای خدمات‌دهی ATRها پاسخ منفی داد.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، چند روز پیش مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان با اشاره به این‌که متاسفانه جزایر جنوب از پروازهای ای.تی.آر بی‌نصیب مانده است، اظهار کرد:‌ توقع این بود فرودگاه بندرعباس بیس پروازی برای ای.تی.آرهای هما شود اما هنوز خبری از حضور هواپیماهای جدید ایران ایر در این فرودگاه نیست.

محمود امانی‌بنی با بیان این‌که جزایر ابوموسی، جاسک و بندرلنگه منتظر از سرگیری پروازهای کوچک بودند، افزود: جزایر جنوبی با حضور هواپیماهای کوچک می‌توانند رشد و توسعه یابند، این درحالی‌که است که جزایر جنوب از پروازهای ای.تی.آر بی نصیب مانده است.

وی با اعلام این‌که از ابتدا قرار بود 2 فروند ای تی آر به فرودگاه بندرعباس داده شود تا برای مسیرهای جدیدی چون بوشهر، عسلویه، شیراز، چابهار، ابوموسی و جاسک پرواز برقرار شود، بیان کرد: فرودگاه‌های جزایر جاسک و ابوموسی، تنب بزرگ و بندرلنگه و حتی فرودگاه کیش به این نوع پروازها نیاز دارند چون جزو فرودگاه‌های کم برخوردار بوده که تنها روزی چند پرواز در آنها انجام می‌شود.

از سوی دیگر کمال دهقان منشادی مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهرنیز با بیان این‌که هواپیماهای ATR ایران‌ایر تاکنون پروازی به بوشهر نداشته اند، گفت: با وجود اینکه خود فرودگاه از شرکت هواپیمایی هما درخواست داشته است اما این شرکت اعلام کرده است ATRها بیشتر برای فرودگاه‌های شمالی که فاصله کمی تا تهران دارند خدمات‌دهی خواهد داشت.

وی افزود: برای استان‌های همجوار به بوشهر از قبیل شیراز و اصفهان درخواست مردمی وجود دارد و در حال حاضر هم پرواز برقرار است اما استدلال هما این است که این مسیرها پرتقاضا نیست و بر این اساس فعلا اولویت با مسیرهای دیگر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید