ایتالیایی های عصبی سوئیس را مأمن امنی برای پول نقد خود می‌دانند

    کد خبر :436308

ایتالیایی های نگران از بی‌ثباتی سیاسی چشم به خارج از مرزها دارند و بیشتر ثروت خود را به سوئیس با ثبات می برند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، مدیران سرمایه می‌گویند که ایتالیایی های نگران از بی‌ثباتی سیاسی چشم به خارج از مرزها دارند تا بیشتر ثروت خود را به سوئیس با ثبات ببرند .
در حالی که دولت ائتلافی ضد ساختارها در ایتالیا بر تعهد خود به یورو تاکید کرده و ادعا میکند مالیات جدیدی بر دارایی شهروندانش وضع نمی کند، یک درگیری ساده با اتحادیه اروپا بر سر بودجه ها، بسیاری ایتالیایی ها را بلاتکلیف نگه داشته است .
هانگر اسکیمز، از مدیریت سرمایه اسکیمز و پارتنر با اشاره به طرح هایی که ممکن است باعث هرج و مرج شوند گفت:« از ابتدای تابستان بسیاری ایتالیایی ها نگران خروج ایتالیا از یورو هستند» .
« به همین دلیل بسیاری ثروتمندان شمال ایتالیا در سفری کوتاه به سوئیس، پول های خود را در بانک سوئیس می گذارند و آن را از یورو به فرانک سوییس تبدیل می کنند» .
فرانکو گیتریو، رئیس مجمع بانکداری در تیسینو در بخش سوئیس جنوبی به این روند اشاره کرد و گفت:« ما متوجه تقاضای خاصی برای اطلاعات در مورد چگونگی باز کردن حساب، چگونگی سرمایه گذاری و جایگزین‌های یورو یا یک اوراق بهادار ایتالیایی شدیم. سوال می پرسند، می‌بینیم، کلا علاقه‌مند هستند» .
انتقال پول از ایتالیا به سوییس قانونی است. می توان آنرا الکترونیکی انجام داد. پس لازم نیست ایتالیایی ها با ساک های پر پول از مرز رد شوند .
ارقام بانک پرداخت های بین المللی نشان می‌دهد که بانک‌های تجاری سوئیس درگیر با خرده فروش های ایتالیایی و شرکت ها و مشتریان بانک های خصوصی طی 9 ماه، 5 درصد افزایش ورودی سرمایه داشته اند و در ماه ژوئن به 13.68 میلیارد دلار رسیده است. یعنی همان زمانی که دولت فعلی ایتالیا بر سر کار آمد .
آمار و ارقام سه ماهه سوم هنوز در دسترس نیست ولی بانکداران می‌گویند این روند در ماه ژوئن احتمالا رشد داشته است .
یک بانکدار خصوصی ارشد در سوئیس گفت:« وقتی بی ثباتی رو به افزایش است، شاهد خارج شدن پول از ایتالیا خواهیم بود» .
بهترین راه امن الان خارج کردن پول به یک کشور دیگر است. افراد نامطمئن فرصت سرمایه‌گذاری در سایر کشورها را دارند» .
معاون نخست وزیر ایتالیا ، لوییجی دی ماریو ماه گذشته گفت که دولت باید به تعهد خود در باقی ماندن در منطقه یورو عمل کند. دولت بر پس‌انداز مردم مالیات قرار نمی دهد .
درگیری روم با بروکسل برخی ایتالیایی ها را عصبی کرده است. ایتالیا در 1992، طی یک بحران ارزی بر پس اندازهای مردم مالیات وضع کرد .
یک کارآفرین در ایتالیای شمالی تصمیم گرفته بود یک حساب بانکی در لوگانو در ماه اکتبر باز کند. سال گذشته 500 هزار یورو (570 هزار دلار) پول نقد با فروش سرمایه هایش به دست آورد. ولی فورا آن را سرمایه گذاری دوباره نکرد. بعد دولت پوپیولیست قدرت را در ماه ژوئن در دست گرفت .
او گفت:« من احساس امنیت نمی کنم که تمام پولم را اینجا قرار دهم. در صورت بدتر شدن شرایط به دنبال یک استراتژی خروج امن هستم».
برای بانک‌های سوئیس، جریان ورودی سرمایه خوشایند است. ولی برخی اعتقاد دارند فقط انتقال پول از مرز کافی نیست .
«اگر می خواهید خودتان را از ایتالیا دور کنید، تنها راه حفاظت، انتقال محل زندگی تان است» .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید