شرط آمریکا برای عراق: گاز بخرید،دلار ندهید

    کد خبر :436246

یک‌مقام ارشد بخش انرژی عراق گفت، کشورش برای افزایش تولید گاز و قطع واردات گاز از ایران جهت تامین خوراک نیروگاه هایش حداقل دو سال زمان نیاز دارد.

حیان عبدالغنی، رئیس شرکت دولتی گاز جنوب گفت، تولید گاز عراق تا پایان سال 2020 میلادی با 400 میلیون فوت مکعب افزایش گ به 1.3 میلیون فوت مکعب خواهد رسید.

وی افزود: «تولید فعلی عراق برای تامین گاز مورد نیاز نیروگاه ها کافی نیست و بنابراین ما همچنان به واردات گاز از ایران نیاز داریم.ما‌برای بهره برداری از پروژه های جدید گازی و شروع تولید حداقل به 24 ماه زمان نیاز داریم.»

دولت آمریکا ماه گذشته اعلام کرد عراق می‌تواند برای مدت 45 روز خرید گاز از عراق را ادامه دهد اما نباید پول گاز را به دلار بپردازد.

مقامات عراقی گفته اند، بغداد به دنبال تمدید معافیت خود از تحریم های آمریکا علیه ایران است زیرا برای یافتن منابع جایگزین به زمان بیشتری نیاز دارد.

عبدالغنی گفت، دو پروژه جدیدی که انتظار می رود تولید گاز عراق را افزایش دهند شامل‌یک پروژه 367 میلیون دلاری با جنرال الکتریک برای پالایش گاز استحصال شده از دو میدان نفتی در جنوب عراق است. این قرارداد که در ماه آوریل به امضا رسیده پس از دو سال تولید گاز عراق را 160 میلیون فوت مکعب افزایش خواهد داد. عراق همچنین قرار است یک قرارداد دیگر در اوایل سال 2019 برای ساخت مجتمع گازی ارتاوی امضا کند که تا پایان سال 2019 حدود 300 میلیون فوت مکعب به تولید گاز عراق خواهد افزود.
لینک کوتاه

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید