مجمع تشخیص مصلحت نظام دوره تربیت مدیر راهبردی کشاورزی برگزار می‌کند

    کد خبر :43621

رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان تهران گفت: دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران دوره تربیت مدیران راهبردی ویژه بخش کشاورزی برگزار می‌کنند.

علیرضا بزرگی رئیس کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران در گفت‌‌وگو باخبرگزاری تسنیم با اشاره به برگزاری اولین دوره تخصصی تربیت ویژه مدیران بخش کشاورزی که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام و با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران برگزار می شود اظهار کرد: ایران در سند چشم‌انداز 1404 باید کشور اول منطقه باشد که امروز از نیمه ی این راه نیز گذر کرده ایم. بر این اساس باید بسترهای تربیت مدیران توانمند آیند نظام مهندسیه ایران فراهم گردد و این امر جزء با آموزش کاربردی و انتقال تجارب امکان پذیر نیست.

وی افزود: باید مدیرانی را پرورش دهیم که تفکر راهبردی و استراتژیک داشته باشند تا با سرعت بیشتری بسمت توسعه کشور و تحقق سیاستهای کلی حرکت کنیم و همچنین تفکر راهبردی در سطوح مدیریتی و تصمیم سازی می بایست نهادینه گردد.

بزرگی گفت: یکی از برنامه‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که مدیران راهبردی برای کشور پرورش داده شود که اولین دوره تخصصی آن در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست اتفاق خواهد افتاد.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران گفت: در این دوره توسط دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت و با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان تهران کلید خورده است و تاکیدی جدی بر موضع تربیت و پرورش مدیران به جای آموزش صرف آنها وجود دارد.

وی افزود: در این دوره مدیران تربیت شده دستاوردهای خود را به رساله تبدیل می‌کنند و در این راستا بازدیدهای میدانی در داخل و خارح کشور صورت خواهد پذیرفته همچنین افراد در پایان دوره به سمت تالیف کتاب‌های تخصصی با موضوع ایران آینده سوق داده می‌شوند.

بزرگی اظهار داشت: 70 درصد محتوای دوره آموزشی مدیران تخصصی بخش کشاورزی به مباحث عمومی مدیریتی و حکمرانی مربوط می‌شود و دوره‌‌های آینده‌پژوهی، برنامة‌ریزی استراتژیک، اقتصاد کلان و مدیریت بر منابع انسانی و 30 درصد مابقی نیز در راستای سیاستهای کلی بخش کشاورزی و منابع طبیعی و ماموریتهای اصلی این بخش انجام می‌شود.

وی درباره شرایط و ویژگیهای افرادی که می‌توانند در این دوره‌ها ثبت نام کنند گفت: متقاضیان باید 30 تا 55 سال سن داشته باشند و مدرک حداقلی کارشناسی ارشد در حوزه‌های مرتبط و 7 سال سابقه مدیریت در سطوح میانی مورد نیاز است.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران اضافه کرد: فرآیند ثبت‌نام این افراد نیز براساس آزمون، مصاحبه و گزینش صورت خواهد گرفت.

بزرگی با بیان اینکه این دوره در مردادماه سال جاری برگزار می شود اظهار داشت:‌ متقاضیان دارای این شرایط می‌توانند به معاونت آموزش و فناوری سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران تا تاریخ 15 تیرماه سالجاری مراجعه کنند.

وی گفت: با برگزاری این دوره‌ خزانه ای از مدیران واجد الشرایط جهت بکار گیری در پست های حساس بخش های مختلف برای مواقع لزوم در راستای بستر سازی تحقق چشم انداز 20 ساله و سیاست های کلی نظام و دستیابی به ایرانی توسعه یافته و مقتدر ایجاد می‌شود.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران تاکید کرد: در این دوره از اساتید به‌نام و موفق کشور، مدیران تراز اول فعلی و سابق بخش کشاورزی و بخش‌های عمومی استفاده می‌شود تا این افراد بتوانند تجربه‌های خود را به نسلهای آینده منتقل کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید