خواص گیاهان

    کد خبر :436176

هزاران سال است که انسان ها از گیاهان برای درمان بیماری ها استفاده میکنند در طب مدرن نیز از دانش طب سنتی استفاده میشود.

به گزارش بازتاب، از خواص گیاهان مختلف میتوان به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان اشاره کرد. گیاهان دارای انواع ویتامین، پروتئین، مواد معدنی و آمینو اسید ها هستند که برای سلامتی انسان بسیار مفید است.

انسان میتواند با مصرف گیاهان مختلف در غذا ها و سالاد های خود تمامی مواد مفیدی که درون گیاهان هست را به بدن خود منتقل کند به طور مثال به جای مصرف برنج، پروتئین لازم برای بدن انسان میتواند از گیاهانی نظیر روکولا و کینوا تامین شود.

بهتر است که گیاهان را به صورت خام مصرف کنید تا ویتامین های درون آن از طریق حرارت از بین نرود و در صورت طبخ حتما درب ظرف را ببندید. انسان باید علاوه بر مصرف گیاهان و بهرمندی از خواص بی نظیر آنها از میوه ها نیز استفاده کند چرا که 80 درصد حجم میوه از آب بوده همانطور که 80 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است.

خواص روکولا

روکولا گیاهی دارای کالری کم و سرشار از فیبر است که میتوان از آن در انواع سالاد ها و چاشنی ساندویچ و پیتزا استفاده کرد. با اضافه کردن گیاه روکولا به برنامه غذایی خود میتوانید از خواص روکولا استفاده کرده و نگرانی اضافه وزن خود نباشید. از خواص روکولا میتوان به خاصیت ضد سرطانی، کنترل فشار خون، کمک به کاهش وزن، سم زدایی بدن، تقویت بینایی، تقویت سیستم ایمنی، تقویت استخوان ها و حفظ انرژی بدن اشاره کرد. علاوه بر خواص روکولا برای سلامت بدن، میتوان از آن برای برطرف کردن بوی بدن دهان نیز استفاده کرد چرا که روکولا دارای طمعی تند و شبیه به سبزی شاهی دارد. برای حفظ خواص روکولا بهتر است که آن را به صورت خام و در سالاد مصرف کنید.

خواص کینوا

کینوا گیاهی است که به دلیل خواص بسیاری که برای بدن انسان دارد و میتواند جایگزین بسیاری از مواد دیگر باشد در بین مردم شناخته شده است. کینوا سرشار از فیبر، منگنز، منیزیوم، انواع پروتئین ها و ویتامین ها بوده و به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد از کینوا به عنوان خاویار گیاهی یاد میشود. کینوا دارای انواع مختلفی است و در سه رنگ قرمز، سیاه و سفید به فروش میسد که ارزش غذایی هر سه رنگ کینوا تقریبا یکی است. از خواص کینوا فیبر و پوتئین بالایی است که درون خود دارند و میتواند برای افراد گیاه خوار جایگزین خوبی باشد، همچنین کینوا حاوی ویتامین B و مواد معدنی مهم است. کینوا قرمز و سیاه دارای طعم بیشتری نسبت به کینوا سفید است و برای تهیه سالاد ترکیب رنگی کینوا سیاه و قرمز همراه با کاهو و هویج به جذابیت سالاد شما می افزاید و میتوانید از پروتئین بالای کینوا بهرمند شوید.

خواص لونگان

لونگان میوه ای با طبع گرم بوده که در مناطق گرمسیر پرورش پیدا کرده و به دلیل خواص دارویی که دارد به صورت خشک، تازه و حتی کمپوت به سراسر جهان صادر میشود. میوه لونگان دارای قند و کربوهیدرات بالایی است و به همین دلیل مصرف آن برای افراد دیابتی توصیه نمیشود. خواص لونگان عبارتند از: خاصیت ضد سرطانی، ضد التهابی، ضد استرس، درمان کم خونی، درمان سرما خوردگی و سرفه، درمان بی خوابی، بهبود بیماری های کبدی، برطرف کننده چین و چروک و بهبود سلامت پوست و مو. میوه لونگان حاوی مقدار زیادی کلسیم بوده و موجب استحکام استخوان ها شده و از پوکی استخوان در سن های بالا جلوگیری میکند. هسته میوه لونگان خوراکی نبوده ولی از آن در تهیه اسانس های روغن استفاده میشود. از لونگان خشک میتوان در سوپ و از تازه آن در انواع اسموتی ها و کاستارد ها استفاده کرد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید