چین: با تحریم ایران مخالفیم

    کد خبر :436117

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «مدیر مالی شرکت «هواوی» به دلیل نقض تحریم های آمریکا علیه ایران در کانادا دستگیر شده است» تاکید کرد ما با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورهای دیگر از جمله ایران خارج از چارچوب شورای امنیت، مخالف هستیم.

‘گنگ شوانگ’ روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن افزود: ما این دیدگاه و موضع را بارها، به صورت شفاف و واضح اعلام کرده ایم.

او تاکید کرد چین به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه های شورای امنیت در ارتباط با تحریم ها را همیشه به طور جدی و دقیق اجرا کرده است اما مخالف تحریم های یک جانبه آمریکا علیه کشورهای دیگر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد ‘هوآوی’ هم در بیانیه خود تایید کرده است که فعالیت این شرکت با قوانین و مقررات بین المللی مطابقت دارد.

امروز پنجشنبه اعلام شد کانادا، خانم «وانژو منگ» از اعضای هیات رئیسه ‘هوآوی’ و دختر بنیانگذار این شرکت را دو روز پیش به اتهام «نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران» به درخواست واشنگتن بازداشت کرده است.

منابع کانادایی می گویند خانم «وانژو» که از سوی آمریکا تحت پیگرد قرار گرفته بود در شهر «ونکوور» در غرب کانادا و به درخواست آمریکا بازداشت شده و قرار است به آمریکا منتقل شود.

در همین حال شرکت «هواوی» در پکن و سفارت چین در کانادا با انتقاد از بازداشت این مدیر هواوی، اعلام کردند خانم «وانژو» هیچ اشتباه و تخلفی مرتکب نشده است.

در بیانیه شرکت هواوی آمده است: این شرکت منطبق با قوانین و مقررات بین المللی از جمله قوانین و مقررات صادرات، رعایت تحریم ها و کنترل صادرات سازمان ملل متحد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا فعالیت می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید