عمران خان: به پیشنهاد ایران در حال تلاش برای ایجاد صلح در یمن هستیم

    کد خبر :436039

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: ما تمایل داریم تمام نزاع‌های منطقه‌ای به پایان برسد و اکنون نیز با درخواست ایران برای ایجاد صلح در یمن تلاش خود را آغاز کرده‌ایم.

به گزارش ای آر وای نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: برای من جای خوشحالی دارد که سرانجام و پس از 15 سال آمریکا مجبور شد راه حل ما را در مورد افغانستان قبول کند.

وی تصریح کرد: در دیدار اخیر با «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان بازهم تاکید کردیم که افغانستان راه حل نظامی ندارد و طرفین باید باهم مذاکره کنند تا مشکلات حل شود.

عمران خان گفت: ما مایلیم در تمام عالم اسلام بلکه جهان جنگ و نزاع پایان بیابد و با درخواست ایران مشغول رایزنی با دولت سعودی برای پایان دادن به بحران یمن هستیم.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: «جواد ظریف» وزیر خارجه ایران شاهد جدیت ما در این موضوع بوده و تلاش‌های ما را تائید می‌کند.

رئیس حزب تحریک انصاف افزود: با افتتاح مرز کرتارپور نشان دادیم که در رابطه با هند نیز خواهان صلح و دوستی هستیم، امیدواریم دولت دهلی‌نو نیز به این اقدام مثبت ما پاسخ مناسب بدهد.

کاپیتان سال‌های دور تیم ملی کریکت پاکستان اضافه کرد: کرتارپور برای سیک مذهب ها اهمیت بسیاری دارد و پس از آنکه این مرز از طرف ما باز شد آنها واکنش‌های مثبت فراوانی داشتند که باعث خوشحالی ما شد.

وی با اشاره با سرمایه گذاری برخی کارخانه های خارجی در پاکستان گفت: تا زمانی که نتوانیم چهره درستی از کشور به جهان نشان دهیم سرمایه گذاران به کشور ما نخواهند آمد، از زمان روی کار آمدن حزب تحریک انصاف سرمایه گذاری در پاکستان افزایش یافته است به طور مثال شرکت سوزوکی برای احداث یک خط تولید خودرو در پاکستان 450 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

عمران خان تاکید کرد: اینک ما به جای اینکه در جنگ میان مردم یک کشور نقش داشته باشیم در صلح میان آنان نقش خواهیم داشت که جای خوشحالی دارد.

گفتنی است طی روزهای اخیر ترامپ با ارسال نامه‌ای به عمران خان ضمن تغییر لحن آمرانه خود از دولت پاکستان خواست برای ایجاد صلح در افغانستان با آمریکا همکاری کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید