روسیه بدنبال آزمایش موشک‌ بالستیک اسکندر نیست

    کد خبر :435970

رئیس مجلس دومای روسیه گفته است که این کشور بدنبال آزمایش موشک‌های بالستیک اسکندر نیست.

به گزارش بازتاب به نقل از تاس، «ولادیمیر شامانوف»، رئیس مجلس نمایندگان روسیه، دوما، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که مسکو بدنبال آزمایش موشک‌های بالستیک اسکندر که «پیمان منع کاربرد تسلیحات میانبرد ((INF» را نقض می‌کند، نیست.

رئیس مجلس دومای روسیه با اشاره به ادعاهای رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با نقض پیمان INF توسط مسکو افزود که مدارک همه آزمایش‌های موشکی روسیه موجود است و کشور ما از زمان امضای معاهده مذکور هیچ موشکی با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر را آزمایش نکرده و تمام ادعاهای واشنگتن علیه مسکو غیرواقعی است.

دونالد ترامپ ماه میلادی گذشته اعلام کرد که از پیمان منع استفاده از موشک‌های هسته ای میان برد(INF) که در زمان جنگ سرد میان این کشور و اتحاد جماهیر شوروی سابق به امضاء رسیده بود خارج می شود و علت این تصمیم را نقض تعهدات مطرح شده از سوی روسیه عنوان کرد.

این پیمان میان رونالد ریگان و میخائیل گورباچف رؤسای جمهوری اسبق آمریکا و شوروی سابق در سال ۱۹۸۷ به امضا رسید و بر اساس آن تولید، خرید یا آزمایش موشک‌های زمینی با بُرد ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ کیلومتر از سوی این کشورها ممنوع شده است.

با این حال روز سه شنبه، مایک پمپئو، وزیرخارجه آمریکا با تکرار ادعاهای پیشین در مورد نقض INF توسط روسیه مدعی شد که به مدت ۶۰ روز به روسیه برای انجام تعهداتش زمان خواهد داد و در غیراین صورت واشنگتن از این معاهده خارج خواهد شد.

در واکنش مسکو با رد اتهامات واشنگتن، تهدید به انجام اقدامات متقابل در برابر آمریکا کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید