نوکیا 8.1 به صورت رسمی معرفی شد؛ غول فنلاندی‌ها در بازار میان‌رده‌ها!

    کد خبر :435842

واقعیت این است که نوکیا تنها یک تغییر در شیوه نام‌گذاری خود اعمال کرده و این محصول در واقع همان گوشی نوکیا X7 است که به عنوان جانشینی برای گوشی نوکیا 7 پلاس، در بازارهای جهانی با نام نوکیا 8.1 عرضه خواهد شد. این گوشی قرار است از اواسط ماه دسامبر و با قیمت 400 یورو در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. ظاهرا بازارهای خاورمیانه اولین مقصد نوکیا 8.1 خواهد بود. پیش‌فروش این دستگاه در کشور امارات آغاز شده و تحویل بسته‌ها نیز از روز 15 دسامبر (24 آذر) صورت خواهد پذیرفت. عرضه رسمی نوکیا 8.1 در دیگر بازارهای منطقه خاورمیانه نیز از روز 20 دسامبر آغاز خواهد شد.

گوشی نوکیا 8.1 به یک نمایشگر 6.18 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس مجهز شده که نوکیا لقب PureDisplay را به آن داده است. در بالای این پنل می‌توان برش معروف ناچ را مشاهده کرد که میزبان حسگرهای ضروری و البته دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی این هندست است. فریم این دستگاه از آلومینیوم آنودایز شده و بدنه اصلی نیز با دو ترکیب استیل/مس و استیل/آهن ساخته شده است. این گوشی در دو رنگ آبی و نقره‌ای عرضه خواهد شد.

در قاب پشتی می‌توان دوربین دوگانه‌ نوکیا 8.1 را مشاهده کرد که از دو سنسور 12 و 13 مگاپیکسلی تشکیل شده است. سنسور 12 مگاپیکسلی که به عنوان نمونه اصلی عمل می‌کند، اندازه‌ای معادل 1/2.55 اینچ داشته و قطر پیکسل‌های آن برابر با 1.4 میکرون است. این سنسور توسط کمپانی مشهور کارل زایس تولید شده و از تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر (OIS) نیز سود می‌برد. سنسور 13 مگاپیکسلی نیز تنها برای سنجش عمق صحنه‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تراشه اسنپدراگون 710 قدرت‌بخش میان‌رده جدید فنلاندی‌ها بوده که در کنار خود 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی (از نوع eMMC) را می‌بیند. البته کاربر می‌تواند این مقدار فضای ذخیره‌سازی را به کمک کارت حافظه افزایش دهد. نوکیا 8.1 عضوی از پروژه اندروید وان بوده و در حال حاضر نسخه خام اندروید 9 را اجرا می‌کند، اما تضمین داده شده که تا دو سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید و تا سه سال به‌روزرسانی‌های امنیتی برای آن منتشر شود. نهایتا باید اعلام کنیم باتری این دستگاه ظرفیتی معادل 3,500 میلی‌آمپر ساعت داشته و از شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید