سی ان بی سی: عراق هم احتمالا از اوپک خارج می شود

    کد خبر :435784

همزمان با تصمیم برخی کشورها برای کاهش تولیدات نفت به منظور حفظ تعادل و حمایت از بهای این فرآورده، شبکه خبری ‘سی ان بی سی’ از احتمال خروج عراق از ‘اوپک’ خبر داد.

به گزارش ایرنا، ‘مایکل کوهن’ رئیس ‘تحقیقات بازار انرژی’ در بانک ‘بارکیلز’ در مصاحبه با سی ان بی سی گفت: اگر کشوری تصمیم داشته باشد همانند قطر رفتار کند و روابط خود را با ‘سازمان کشورهای صادر کننده نفت’ (اوپک) قطع کند، قطعا این کشور عراق خواهد بود.
کوهن در این باره افزود: در حالی که عراق در ماه های اخیر قادر به تولید نفت به میزان مورد نظرش نبوده، ممکن است با ادامه روند کاهش صادرات نفت توسط کشورهای عضو اوپک، بغداد به این نتیجه برسد که بهترین گزینه خروج از اوپک باشد.
به نوشته خبرگزاری ‘راشا تودی’، طبق گزارشات ‘آژانس بین المللی انرژی’، عراق دومین تولید کننده نفت پس از عربستان در اوپک است و بیش از 90 درصد از درآمد این کشور از صادرات نفت به دست می آید.
بر اساس سخنان وزیر نفت سابق عراق، این کشور در ماه اکتبر (مهر – آبان) سال جاری روزانه 4.76 میلیون بشکه نفت استخراج کرده و افزایش تولید این کشور در سال 2018 به بالاترین میزان رسیده است.
‘تامیر قدحبان’ وزیر نفت عراق اواخر ماه اکتبر در مصاحبه با رسانه ها گفت: استخراج نفت بیشتر اولویت اصلی کشور 38 میلیون نفری ما است. هدف ما افزایش تولیدات به 5 میلیون بشکه در روز طی 7 سال آینده است.
طبق برآوردهای انجام شده توسط مقامات عراقی، پس از سال ها جنگ و تحریم، هزینه های هنگفتی برای بازسازی خانه ها و زیر ساخت های این کشور نیاز است و در این صورت نفت از حیاتی ترین منابع کسب درآمد برای بغداد باقی خواهد ماند.
این درحالی است که عربستان و روسیه دو تولید کننده بزرگ نفت، هفته گذشته در راستای محدود ساختن تولیدات و حمایت از بهای نفت توافق کردند. انتظار می رود اعضای اوپک و دیگر کشورها برای کاهش عرضه نفت در نشست هفته آینده وین همکاری داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید