رییس جامعه نابینایان شهرستان میبد:

همسر برخی نابینایان دوشیفته کار می‌کنند!

    کد خبر :435553

رییس جامعه نابینایان شهرستان میبد یکی از مهم‌ترین مشکلات نابینایان این شهرستان را نداشتن شغل مناسب عنوان کرد و گفت: همسر برخی از نابینایان با فعالیت در دو شیفت کاری، نان‌آور خانه هستند.

حسین برزگر در گفت‌وگو با ایسنا افزود: نابینایی محرومیت است ولی محدودیت نیست و یک نابینا توانایی‌هایی زیادی دارد که ضعف و نبود حس بینایی او را جبران می‌کند.

برزگر با اشاره به این که بعضا نابینایان از افتخارات شهرستان محسوب می‌شوند، اظهار کرد: تعدادی از نابینایان شهرستان میبد دارای تحصیلات عالی با مدرک دکترا هستند و در دانشگاه‌های برتر کشور تحصیل کرده‌اند.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین مشکل جامعه نابینایان مسائلی مانند نبود اشتغال و مناسب‌سازی نشدن معابر برای تردد آنهاست و متاسفانه با وجود آگاهی همه مسئولان از مشکلات نابینایان تاکنون هیچ اقدام مهمی برای رفع این مشکلات صورت نگرفته است.

برزگر تصریح کرد: نابینایان شهرستان میبد دارای شغل مناسب و پایداری نیستند و بعضی از آنها همسرانشان در دو شیفت کاری، نان‌آور خانه هستند لذا لازم است که مسئولان به این امر اهتمام ویژه‌ای بپردازند.

وی هم‌چنین از نبود یک دفتر مناسب در شأن جامعه نابینایان شهرستان میبد گلایه کرد و از مسئولان خواست با توجه به ظرفیت‌های فراوان شهرستان در این رابطه مساعدت کنند و از خیرین و مسئولین خواست تا در سایه تعامل و همکاری به جامعه نابینایان و معلولین شهرستان کمک و مشکلات این قشر از جامعه را رفع کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید