مالزی نباید درگیر جنگ یمن می شد

    کد خبر :435533

یکی از فرماندهان نظامی ارشد مالزی به هشام الدین حسین وزیر دفاع پیشین این کشور که سربازان مالزیایی را به عربستان برای جنگ در یمن اعزام کرده، اشاره کرد و گفت:کشورش درگیرجنگی که اصلا ارتباطی به کوالالامپور نداشت، شده بود.

به گزارش ایرنا، سرلشگر محمدارشد راجی از فرماندهان با سابقه ارتش مالزی گفت که هشام الدین حسین وزیردفاع پیشین باید در مورد اعزام نیروهای مالزیایی به عربستان توضیح کامل و شفافی دهد.
به گزارش فری مالزی تودی این اظهارات پس از آن مطرح شد که ‘لیو چین تونگ ‘ معاون وزیر دفاع مالزی در هفته جاری در مجلس نمایندگان این کشور گفت که دولت پیشین این کشور بدون کسب دو مجوز ملی از جمله مجوز کابینه و پارلمان اقدام به اعزام نیرو به عربستان برای مداخله در جنگ یمن کرده بود.
وی افزود: دخالت مالزی دراین پرونده به حمایت های تاکتیکی و لجستیکی از عربستان محدود شده بود.
معاون وزیر دفاع مالزی افزود: پرونده این موضوع برای ایجاد شفافیت بیشتر به شورای امنیت ملی ارسال شده است.
سرلشگر راجی از فرماندهان ارشد نظامی مالزی در واکنش به این موضوع گفت :ارسال این پرونده به شورای امنیت ملی پرسش هایی را دراین زمینه مطرح کرده است.
عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.
هشام الدین حسین وزیر دفاع دولت نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی گفته بود که سربازان مالزیایی برای تخلیه اتباع مالزی از یمن و اهداف انسان دوستانه به عربستان اعزام شدند. این نیروها از سال 2016 در سعودی حضور داشتند و امسال به مالزی فراخوانده شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید