واکنش تهیه‌کننده «مارموز» به تعویق اکران فیلمش

    کد خبر :435402

«مارموز» فیلمی است که تعدادی از همکاران سینمایی سرمایه آن را تامین کرده و طبیعی است فیلمی که به نقد مسئولان دولتی می‌پردازد، با حمایت دولتی مواجه نخواهد شد.

جواد نوروزبیگی؛ تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مارموز» که با حواشی مختلفی از زمان تولید تا اکران مواجه شده است، در واکنش به تعویق یک هفته‌ای این فیلم سینمایی که قرار بود از امروز در سینماها اکران شود در گفت و گو با «صبا» عنوان کرد: به نظر می‌رسد اختلاف و شیطنت‌هایی بر سر اکران این فیلم وجود دارد، «مارموز» فیلمی است که از ابتدا به آن آسیب رسیده و فکر نمی‌کردم در زمان اکران هم از بدنه سینما با بی مهری‌هایی مواجه شود. امیدوارم تنها نظر کارگروه اکران درتعویق زمان اکران فیلم دخیل باشد و فشارهای بیرونی مانع نمایش این فیلم نشده باشند.

وی در ادامه افزود: از شورای صنفی تا کارگروه اکران بی دلیل موانعی برای اکران فیلم ایجاد کردند. ما تبلیغات و روزشمار را با اجازه دفتر پخش، زودتر از موعد شروع کردیم و قرار بود یک هفته زودتر و بدون سرگروه پخش را آغاز کنیم، گویا در همین هفته قانون تغییر کرده و مانع اکران بدون سرگروه فیلم در این هفته شدند و ما نیز برای جلوگیری از جنجال بیشتر، به این قانون تن دادیم!

نوروزبیگی به نگرانی خود از اکران فیلم اشاره کرد و توضیح داد: ۶ماه است با موانع زیادی دست و پنجه نرم کردیم تا «مارموز» را به این نقطه رسانده‌ایم. بسیار نگران اکران هستم و انشاالله در این هفته باقی مانده با ماجراهای جدیدی مواجه نشویم و «ماموز» درنهایت به نمایش عمومی درآید.

او به دلایل تعویق یک هفته‌ای فیلم اشاره کرد و اذعان داشت: دلیل این تعویق، روزشمار زودتر از موعد و اکران بدون سرگروه است، در صورتی که بسیاری از فیلم ها قبل از ما، یک هفته بدون سرگروه اکران شده و با هیچ مانعی هم مواجه نشدند، ولی این موضوع برای فیلم «مارموز» قانونی غیرمرسوم شد که ناراحتی کمال تبریزی، من و دفترپخش را به همراه داشت. اگر قرار باشد فیلمی ساخته شود که به این میزان نسبت به پخش آن حساسیت داشته و بر ممیزی‌های آن از بیرون و داخل حساس شوند درست نیست.

تهیه کننده «تابستان داغ» به حضور چند تهیه کننده برای ساخت فیلم «مارموز» اشاره کرد و افزود: «مارموز» فیلمی است که تعدادی از همکاران سینمایی سرمایه آن را تامین کرده و طبیعی است فیلمی که به نقد مسئولان دولتی می‌پردازد، با حمایت دولتی مواجه نخواهد شد. «ماموز» فیلمی معمولی نیست و به نظر من شباهت هایی به فیلم «مارمولک» دارد. این فیلم موجی جدید در سینما ایجاد می‌کند و مخالفان و موافقان زیادی خواهد داشت.

او به پیش فروش بلیت ها از جمعه ۱۶آذر اشاره کرد و توضیح داد: اگر مشکلی ایجاد نشود، از جمعه پیش فروش «مارموز» در سایت سینماتیکت آغاز خواهدشد و امیدواریم اتفاقات خوبی در انتظار این فیلم باشد. «مارموز» طنزی سیاسی است و مطالبات مردم را بیان می‌کند و امیدوارم با استقبال مردم مواجه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید