بررسی حضور محجبه بانوان در المپیک در کمیسیون ورزشکاران IOC

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۴۵
    کد خبر :435276

به گفته آرش میراسماعیلی و با پیشنهاد وی، در جلسه تله کنفرانسی کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‎المللی المپیک، در مورد حضور محجبه بانوان در المپیک بحث و بررسی شد.

به گزارش بازتاب و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، آرش میر اسماعیلی رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک گفت: روز گذشته جلسه تله کنفرانسی با حضور نمایندگان ۳۴ کشور جهان و مسئولین کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی داشتیم که در خصوص مسائل مختلفی بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مطرح شده نگرانی بوکسورها از اختلافات پیش آمده بین فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک و حذف احتمالی این رشته از بازیهای المپیک ۲۰۲۰ بود که مسئولان کمیسیون ورزشکاران IOC اعلام داشتند بوکسورها نگرانی از این بابت نداشته باشند و خطری در این زمینه حضور مشتزنان در المپیک را تهدید نمی کند. قرار شد با تشکیل کمیته ای از سوی IOC موضوع بررسی و در آینده جلسه ای داشته باشند تا تصمیم گیری نهایی صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: همچنین در حاشیه بازیهای المپیک جوانان بیانیه ای تصویب گردید که در آن از ۴ هزار ورزشکار اقصی نقاط جهان نظر خواهی شد. آن بیانیه را برای کمیته های المپیک نیز فرستادند که ما آن را برای تمامی فدراسیونها ارسال کردیم تا در اختیار ورزشکاران عزیز قرار دهند. در آن در خصوص مسائل حقوقی و مسئولیتهای ورزشی ورزشکاران موارد مختلفی را مطرح کردند.

وی خاطر نشان کرد: در جلسه تله کنفرانس بنده به نمایندگی از ایران در خصوص بندهای ۱ و ۶ این بیانیه ایراداتی را مطرح کردم که این امر با استقبال تعدادی از اعضای دیگر کشورها که در جلسه تله کنفرانس آنلاین حضور داشتند واقع شد. بنده اعلام داشتم بانوان محجبه مسلمان می توانند در بازیهای آسیایی و کشورهای اسلامی ضمن رعایت کامل قوانین فنی رقابتها با حجاب کامل در این مسابقات بدون محدودیت حضور پیدا کنند ولی این امکان و شرایط در بازیهای المپیک در بسیاری از رشته ها مهیا نشده است که این مسئله با برابری زن و مرد و حضور بدون تبعیض در ورزش منافات دارد.

میراسماعیلی خاطرنشان کرد: این موضوع بشدت با استقبال تعدادی از اعضای حاضر در تله کنفرانس همراه شد و مسئولان کمیسیون ورزشکاران اعلام داشتند این واقعیت را می پذیریم ولی برای رفع این مشکل موانعی وجود دارد که باید آن را برطرف کنیم و در این زمینه تلاشمان را خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون ورزشکاران تصریح کرد: یکی دیگر از موارد مطرح شده مبارزه با پدیده دوپینگ بود. مسئولین کمیسیون ورزشکاران تاکید بسیاری داشتند تا با آموزشهای لازم به ورزشکاران و نظارت دقیق یکی از پاک ترین بازیهای المپیک در ۲۰۲۰ را داشته باشیم. در خصوص گردهمایی قاره ای در توکیو نیز گزارشاتی ارائه شد و در خاتمه مقرر شد تا بزرگترین گردهمایی کمیسیون ورزشکاران المپیکی در سال ۲۰۱۹ در سوئیس با حضور ورزشکاران منتخب تمامی کشورهای برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید