تامین امنیت نیویورک به پهپادها واگذار شد

    کد خبر :435263

به دنبال برنامه ریزی پلیس در برخی شهرهای جهان برای تامین امنیت از طریق گشت زنی پهپادها، پلیس نیویورک هم تصمیم گرفت اقدام مشابهی را انجام دهد.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، هدف از به پرواز درآوردن پهپادها بر فراز شهر نیویورک انجام ماموریت های جستجو و انجام عملیات نجات، مقابله با گروگان گیری و نیز برخی کاربردهای دیگر است.

قرار است در مرحله اول از اجرای این طرح ۱۴ پهپاد به کار گرفته شوند. پهپادهای یادشده توسط شرکت چینی دی جی آی تولید شده اند و پرواز آنها تنها با مجوز پلیس و به منظور انجام عملیات پشتیبانی ممکن خواهد بود.

پلیس اعلام کرده از این پهپادها برای کنترل اعتراض های خیابانی گسترده هم استفاده خواهد کرد و از اطلاعات بصری به دست آمده برای بررسی صحنه جنایات هم استفاده می کند.

البته قرار نیست از پهپادهای یادشده برای انجام امور قابل انجام توسط نیروهای زمینی پلیس مانند گشت زنی های عادی، کنترل ترافیک، تعقیب خودروهای مشکوک در شرایط عادی و غیره استفاده شود. همچنین پهپادهای مذکور به سلاح مجهز نخواهند بود و بدون دریافت مجوزهای موردی برای انجام جستجوهای خاص به کار گرفته نمی شوند.

پیش از این ۹۰۰ واحد پلیس محلی، سازمان های امدادی، آتش نشانی ها و غیره در امریکا برای انجام برخی امور محوله از پهپاد استفاده کرده بودند. برنامه ریزی پلیس نیویورک برای استفاده از پهپاد با توجه به بافت فشرده این شهر و وجود انبوه آسمان خراش ها نگرانی هایی را در مورد نقض حریم شخصی مردم به وجود آورده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید