فراگیری اپلیکیشن جمع آوری زباله به کل تهران، در سال آینده

    کد خبر :435246

مدیرعامل سازمان پسماند از تعامل با سازمان‌های دانش‌بنیان برای ساماندهی وضعیت زباله‌های پایتخت خبر داد.

رضا عبدلی صبح امروز در حاشیه اولین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماندها و ماشین آلات و تجهیزات وابسته که در نمایشگاه شهرآفتاب درحال برگزاری است با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اولین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند در شهر تهران است و لازم دانستیم در این مدت چهار روز برگزاری نمایشگاه در آن شرکت کنیم، گفت: این نمایشگاه فرصتی است که بتوانیم امکانات و فرصت ها را در مدیریت پسماند شناسایی کنیم.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه تصریح کرد: تولید کنندگان ماشین آلات و تجهیزات همچون جمع آوری زباله رفت و روب و … که معمولا ایرانی هستند در این نمایشگاه حضور دارند و فرصت خوبی برای تعامل و آشنایی با آنها است.

عبدلی با بیان اینکه به معاونت سرمایه‌گذاری و فناوری‌های نوین سازمان پسماند ابلاغ شده است تا از این نمایشگاه چهار روزه استفاده کرده و امکان سنجی جذب و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و تولید کنندگان تجهیزات را امکان سنجی کند، گفت: در حال حاضر روزانه در تهران ۹۰۰۰ زباله تولید می‌شود که توسط انواع و اقسام ماشین آلات در سطح شهر جمع‌آوری و به آراد کوه منتقل می شود.

وی با بیان اینکه امکان خوبی در آراد کوه وجود دارد تا سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بخش خصوصی و دانش بنیان در زمینه تهیه کمپوست جداسازی و تفکیک پسماند استفاده کنند، تصریح کرد: یکی از معضلات فعلی که همواره جزو دغدغه‌های مسئولان شهری است موضوع زباله است که معتقدیم حلقه مفقوده ماجرا در اختیار شهروندان تهرانی است که باید با روش‌های مختلف میزان تولید زباله را کاهش داد و تفکیک زباله در مبداء را نیز افزایش داد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه مقدار قابل توجهی از زباله هر شب توسط پاکبان‌ها جمع آوری می‌شود و به نوعی این سرمایه‌های کثیف به جای آنکه به چرخه تولید بازگردند هدر می‌روند، گفت: ۵۵۰ غرفه دریافت پسماند خشک در تمام محلات سطح شهر تهران ایجاد شده است که بر اساس وزن و نوع پسماند از شهروندان آنها را خریداری می‌کنند.

وی همچنین از رونمایی اپلیکیشنی برای دریافت زباله‌های خشک خبر داد و تصریح کرد: این اپلیکیشن توسط یک شرکت خصوصی طراحی شده است و به صورت پایلوت در مناطق ۲۱ و ۱۱ در حال انجام است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۹۷ جمع بندی نهایی در خصوص اجرای پایلوت این اپلیکیشن در سه منطقه انجام شود. از ابتدای سال ۹۸ این اپلیکیشن به صورت همگانی در سطح شهر تهران اجرایی شود.

وی افزود: کارآیی اپلیکیشن به گونه‌ای است که یک کد کاربری به شهروندان داده می‌شود و هنگامی که شهروند اعلام کند که پسماند خشک دارد این پسماند توسط نیروهای اپلیکیشن جمع آوری شده و در انتها، ماهی یک بار یا هفته‌ای دوبار مبلغ پسماند خشک به حساب کاربر واریز می شود.

عبدلی افزود: قیمت‌های واریزی بر اساس قیمت کارشناسی است.

به گزارش ایسنا، اولین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماندهای و ماشین آلات و تجهیزات وابسته از امروز به مدت ۴ روز در نمایشگاه شهرآفتاب برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید