لندن از مذاکرات صلح یمن در استکهلم حمایت می‌کند

    کد خبر :435232

سفارت انگلیس در تهران با انتشار بیانیه ای حمایت لندن از مذاکرات آتی استکهلم را اعلام کرد.

به گزارش مهر، در حالی که انگلیس با ارسال سلاح و حمایت از ائتلاف متجاوز به یمن در کشتار مردم بی گناه یمن دست دارد، سفارت این کشور در تهران با انتشار بیانیه ای در خصوص مذاکرات آتی استکهلم با موضوع یمن اعلام کرد: لندن در مذاکرات آتی استکهلم از فرصتی که طرفین بواسطه گفتگو و مذاکره جهت پیشرفت در پایان دادن جنگ یمن فراهم می کنند، استقبال می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: همانطور که ما همواره به روشنی اعلام کرده ایم، هیچ نوع راه حل نظامی برای این درگیری وجود نداشته و یک راه حل سیاسی می تواند تنها روش ایجاد ثبات طولانی مدت، امنیت وصلح پایدار در یمن بشمار آید.

سفارت انگلیس در تهران همچنین تاکید کرد: لندن به شدت نگران بحران انسانی و رنج غیر نظامیان یمنی است. توقف جنگ در «حدیده» گامی مثبت در حفاظت غیر نظامیان و اعتماد در دو طرف ایجاد کرده است. ما باید حمایت کامل خود را از طرفین جهت کاهش تنش و ایجاد محیطی مساعد برای این مذاکرات فراهم آوریم.

در پایان این بیانیه با اشاره به اینکه کشورهای منطقه می توانند نقش مهمی در حمایت از این مذاکرات ایفا کنند، آمده است: لندن حمایت بین المللی از «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام می کند. ما بطور مداوم طرفین درگیری را تشویق به تعامل سازنده در مذاکرات استکهلم با هدف پایان دادن جنگ تشویق می کنیم. در عین حال خواستار انجام عملی مشابه از سوی تمام کشورهای با نفوذ منطقه هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید