سقوط سنگین بیش از ۳ درصدی وال‌استریت

    کد خبر :434993

در حالی که بازار اوراق قرضه آمریکا نشانه‌هایی درباره افت رشد اقتصادی از خود بروز داد و سرمایه‌گذاران در مورد تجارت جهانی نگران ماندند، وال‌استریت بیش از ۳ درصد سقوط کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، سه‌شنبه شب در حالی که بازار اوراق قرضه آمریکا، نشانه‌هایی درباره افت رشد اقتصادی از خود بروز داد و سرمایه‌گذاران در مورد تجارت جهانی نگران ماندند، وال‌استریت بیش از ۳ درصد سقوط کرد.

اظهارات رسمی فدرال‌رزرو، در مورد مسیر افزایش نرخ بهره و همچنین موانع سر راه دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، وضعیت بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران را تشدید کرد.

اس‌اندپی، بزرگترین سقوط یک روزه خود در بیش از ۲ ماه اخیر را ثبت کرد و بخشی از سودهایی که روز دوشنبه و هفته پیش به دست آورده بود را از دست داد.

شاخص شرکت‌های کوچک آمریکا، راسل۲۰۰۰، با سقوطی ۴.۴ درصدی، بزرگترین سقوط یک روزه خود در بیش از ۷ سال اخیر را به ثبت رساند.

آن‌چه بیشتر در مرکز توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت، نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا بود که تا پایین‌ترین سطح خود از اواسط سپتامبر تا کنون، سقوط کرد.

مورد هشدار دهنده در این میان این بود که فاصله سود اوراق بلندمدت با سود اوراق ۲ ساله، به کمترین میزان خود در بیش از ۱۰ سال گذشته رسید. زنگ خطر آنجا به صدا در می‌آید که توجه کنیم تمام رکودهای اقتصادی ۵۰ سال اخیر زمانی رخ داده است که سود اوراق ۲ ساله بیش از اوراق ۱۰ ساله شده است. این اتفاق تا حدودی در حال رخ دادن است؛ چراکه این دومین روزی بود که در بازارها، سود اوراق ۲ ساله و ۳ ساله بالاتر از سود اوراق ۵ ساله بود.

میانگین صنعتی داو جونز ۷۹۹.۳۶ واحد یا ۳.۱ درصد سقوط کرد و به ۲۵۰۲۷.۰۷ واحد رسید. اس‌اندپی۵۰۰ هم ۹۰.۳۱ واحد یا ۳.۲۴ درصد سقوط کرد و در ۲۷۰۰.۰۶ واحد بسته شد. شاخص کامپوزیت نزدک ۲۸۳.۰۹ واحد یا ۳.۸ درصد از ارزش خود را از دست داد و در ۷۱۵۸.۴۳ واحد به کار خود پایان داد.

بازار بورس نیویورک و نزدک، روز چهارشنبه برای مراسم عزاداری برای رییس‌جمهور قبلی، جرج اچ‌دابلیو بوش، که روز جمعه در سن ۹۴ سالگی درگذشت، تعطیل خواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید