رویترز: دولت ترامپ ۱۳ دسامبر گزارش خود درباره عربستان را به کنگره ارائه می‌دهد

    کد خبر :434702

کاخ‌سفید قصد دارد روز ۲۲ آذر گزارش خود درباره عربستان را به کنگره ارائه دهد.

به گزارش بازتاب ، خبرگزاری رویترز خبر داد که دولت “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا گزارش خود درباره عربستان را روز 13 دسامبر (22 آذر) به تمامی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا ارائه خواهد داد.

پیش از این “میچ مک کانل” رهبر اکثریت سنای آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد: قطع کامل روابط با عربستان سعودی به نفع ایالات متحده نخواهد بود و نمایندگان در حال بررسی یک پاسخ و واکنش مناسب به قتل “جمال خاشقجی” روزنامه نگار منتقد سعودی هستند.

وی افزود: بی شک عدم واکنش و پاسخ به این اقدام عربستان سعودی، مناسب نخواهد بود. از طرف دیگر قطع کامل روابط با عربستان سعودی نیز به نظر من در بلندمدت به نفع آمریکا نیست.

قتل خاشقجی موجب تیره و تار شدن روابط کنگره آمریکا با عربستان سعودی شده است. برخی نمایندگان آمریکایی از عدم واکنش قاطع دولت آمریکا در قبال قتل خاشقجی به شدت انتقاد کرده اند.

حاکمان عربستان سعودی هرچند تمامی مطالب درز یافته به رسانه‌ها مبنی بر قتل جمال خاشقجی را رد می‌کردند، اما سعودی‌ها نهایتا تحت فشار افشاگری‌های امنیتی و رسانه‌ای، در حالی که بیش از دو هفته منکر وقوع هر حادثه‌ای برای جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول بود، به کشته شدن وی داخل عمارت کنسولگری اعتراف کردند. با این همه فشار رسانه‌ها و افکار عمومی در سطح منطقه و جهان روی حاکمان عربستان سعودی برای افشای تمامی ابعاد این رسوایی ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید