حوزه تجهیزات پزشکی وسیع تر از دارو است

    کد خبر :434588

معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به ۲۸۰ هزار قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی، گفت: حوزه تجهیزات پزشکی بسیار وسیع تر و متنوع تر از حوزه دارو است.

ایرج حریرچی، با حضور در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر، وضعیت فعلی دارو و تجهیزات پزشکی را تشریح کرد.

وی افزود: حوزه ملزومات و تجهیزات پزشکی بسیار وسیع تر از حوزه داروست چرا که در حوزه دارو حدود ۳ هزار قلم داریم و حدود یک صد شرکت دارویی فعالند اما در حوزه تجهیزات پزشکی وجود ۲۸۰ هزار قلم است که ضروری هایش بیش از صد هزار قلم است، این حوزه تنوع زیادی دارد و حدود ۱۰۰۰ شرکت تولیدکننده و ۲۲۰۰ شرکت واردکننده تجهیزات پزشکی در این بخش فعالند.

حریرچی در خصوص حمایت از تولید کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: در عرصه تولید تجهیزات پزشکی، هزار شرکت تولید کننده در حال فعالیت هستند که سطح کیفیت این تجهیزات نسبت به گذشته بسیار پیشرفت داشته است؛ از مردم درخواست می کنم که به دانشمندان کشورمان اعتماد کنند.

به گزارش مهر، سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در برخی شبکه های خارجی با دروغ به دنبال سیاه نمایی از وضعیت کشور در این حوزه هستند، ولی در واقع ایران در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید به پژوهشگران و نخبگان این حوزه افتخار کنیم.

حریرچی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۳۷۰۰ شرکت دانش بنیان داریم، افزود: از این تعداد ۲۲۵ شرکت در حوزه دارویی فعالند اما در حوزه تجهیزات پزشکی، مواد و ملزومات آزمایشگاهی تعداد ۸۰۲ شرکت فعالیت دارند که بهره گیری از ظرفیت این شرکت ها در شرایط تحریم، نقطه قوت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید