گک با Aion S به جنگ تسلا می رود

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۳
    کد خبر :434353

خودروسازان بزرگ چینی به سرعت در حال حرکت به سمت عرضه محصولات برقی با قابلیت های بالا هستند. در آخرین اقدام شرکت گک موتور در نمایشگاه خودروی گوانگژو از سدان برقی Aion S رونمایی کرد که می تواند رقیب ارزان قیمت تسلا باشد.ابن خودرو تماما الکتریکی که سال آینده روانه بازار می شود به گونه ای طراحی شده که دارای قابلیت های تسلا باشد اما با قیمتی به مراتب ارزانتر در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.البته هنوز اطلاعات خیلی زیادی توسط این برند منتشر نشده است اما بنا بر ادعای سازنده ، Aion S خودرویی کاملا آیرودینامیک است بطوریکه با ضریب درگ 0.24 درصد است از آیرودنیامکی نزدیک به تسلا بهره می برد.

جالب این است که هر چند Aion S خودروی کاملا آیرودینامیک است اما همچنان همانند دیگر خودروها با استفاده از چراغهای LED و جلو پنجره باریک از دماغه سنتی برخوردار است. همچنین در زیر این قسمت ورودی های هوای بزرگی قرار دارد که بدلیل نبود موتور درون سوز مشخصا نمایشی هستند. در نمای جانبی نیز رینگ های جذاب و خط مشکی موجود روی ستون C خود نمایی می کند. در نمای عقب چراغ‌های LED باریکی به چشم میخورد که به‌هم متصل هستند.

به گزارش پردیس خودرو، همانطور که اشاره شد گک اطلاعات خاصی در خصوص Aion S منتشر نکرده است اما برای جلب توجه اعلام نموده که این محصول تمام برقی با یکبار شارژ مسافتی معادل 500 کیلومتر را خواهد پیمود که عدد قابل توجهی محسوب می گردد. این خودرو همچنین از سیستم ثبات بدنه ساخت بوش و همین‌طور تکنولوژی رانندگی نیمه‌خودکار سطح دو هم برخوردار است. این تکنولوژی شامل سیستم‌های پارک خودکار، سیستم کمکی پیمایش و سیستم کمکی ترافیک می‌شود.

شاید بسیاری در رقابت این خودرو با تسلا تردید نمایند اما این شرکت کاملا از این موضوع دفاع کرده و طی اظهاراتی عنوان داشته که طی یک دهه گذشته بر 5 فناوری مهم محصولات برقی نظیر باطری‌ها، موتورهای الکتریکی، واحد کنترل، سیستم‌های ادغام‌کننده و سیستم‌های الکترومکانیکی تسلط یافته است.این شرکت در ادامه به نکته قابل تاملی نیز اشاره کرده است . آنها گفته اند در گذشته مردم، تویوتا ،هوندا و هیوندای را نیز مورد تمسخر قرار داده اند اما زمان نشان داد که چقدر آنها قابل احترامند.

در هرحال فقط گذشت زمان نشان خواهد داد که آیا گک موفق خواهد شد یا خیر.قابل ذکر است گک پیش از این اعلام کرده بود از سال آینده فروش محصولات خود را در آمریکا آغاز خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید