آماده‌باش ارتش اسرائیل در مرز با لبنان

    کد خبر :434085

ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام حالت آماده‌باش نظامی در مرز سرزمین‌های اشغالی با لبنان، عملیاتی را برای کشف “تونل‌های هجومی” حزب‌الله آغاز کرد.

بنا بر اعلام ارتش رژیم صهیونیستی این عملیات در شمال سرزمین‌های اشغالی و امتداد مرزها با لبنان آغاز شده و هدف از آن کشف تونل‌هایی است که اسرائیل مدعی است حزب‌الله در این مناطق حفر کرده تا به واسطه آنها به داخل “اراضی اسرائیلی” نفوذ کند.

بنا بر اعلام شبکه اسکای نیوز، آنگونه که ارتش اسرائیل اعلام کرده این عملیات بنا نیست به داخل مرزهای لبنان کشیده شود و تنها در داخل اراضی اشغالی پیگیری می‌شود و در آن ارتش با استفاده از تکنولوژی‌های جدید به دنبال کشف تونل‌های حفر شده احتمالی در مرز با لبنان خواهند بود.

گرچه اسرائیل اعلام کرده که این عملیات یک عملیات هجومی نیست اما احتمال اینکه یک اشتباه یا ماجراجویی نظامیان اسرائیلی باعث آغاز یک درگیری گسترده با حزب‌الله شود، وجود دارد به ویژه آنکه هدف اصلی این عملیات کم سابقه از میان برداشتن تونل‌های متعلق به حزب‌الله در مرز با سرزمین‌های اشغالی اعلام شده است.

در جنگ‌های پیشین اسرائیل با گروه‌های مقاومت چه در غزه و چه در لبنان، ارتش اسرائیل در برابر عملیات‌هایی که مقاومت با استفاده از تونل طرح‌ریزی کرده بودند، بسیار آسیب‌پذیری ظاهر شد و همین دلیل باعث شده رژیم صهیونیستی بخش ویژه‌ای را در ارتش ایجاد کند که به شکل ویژه به مقابله با تونل‌ها می‌پردازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید