نامزدهای وزارت خانه های دفاع و کشور عراق مشخص شدند

    کد خبر :433870

یک منبع سیاسی عراقی فاش کرد که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق، «فالح الفیاض» را برای وزارت کشور و «فیصل الجربا» را برای وزارت دفاع معرفی کرده است.

به گزارش ایرنا، الفیاض یکی از موسسان گروه الحشد الشعبی در سال 2014 است که سمت هایی چون مشاور سیاسی نخست وزیری در سال های 2005 تا 2006، عضو روابط خارجی مجلس نمایندگان در میان سال 2006 تا 2010 و کمیته عالی آشتی ملی عراق را در کارنامه سیاسی خود دارد.
یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، همچنین دوشنبه شب به پایگاه خبری «سومریه نیوز» گفت: اسامی نامزدهای احتمالی هشت وزارت خانه باقی مانده کابینه مشخص شده است.
الجربا که برای احراز پست وزارت دفاع عراق معرفی شده، از فرماندهان سابق ارتش این کشور بوده است.
بر اساس گزارش این منبع آگاه، عبدالمهدی، «الامیر غالب الحمدانی» برای وزارت فرهنگ، «قصی عبدالوهاب» برای وزارت آموزش عالی، «صبا الدلیمی» برای وزارت آموزش و پرورش و «هناء امانوئل» برای وزارت مهاجرت معرفی کرده است.
همچنین «دارا نورالدین» و «صباح نوری الدلیمی» نیز به ترتیب به عنوان نامزدهای وزارت دادگستری و برنامه ریزی عراق معرفی شده اند.
پیش از اعلام این خبر، «سید مقتدا صدر» رهبر معنوی فراکسیون «سائرون» در نامه ای سرگشاده و شدیداللحن برای «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر از وی خواست که وزیران کشور و دفاع و دیگر مسئولین پست های امنیتی را از افراد مستقل، تکنوکرات و وفادار به عراق برگزیند.
پیشتر، دو فراکسیون سازندگی و اصلاح که فراکسیون های بزرگ حامی دولت عبدالمهدی هستند، برسر نامزدی الفیاض برای پست وزارت کشور به توافق رسیده اند اما فراکسیون سائرون (متحد اصلاح ) با آن مخالفت کرده است.
در خصوص نامزد وزارت دفاع نیز پیشتر علاوه بر الجربا، نام «سلیم الجبوری» رییس پیشین پارلمان سابق مطرح شده بود.
جلسه رای گیری به هشت وزیر باقی مانده کابینه عبدالمهدی از جمله وزرای کشور و دفاع که محل اختلاف نظر سیاسی در این کشور است، به جلسه امروز سه شنبه موکول شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید