روند صادرات شمشیرهای زینتی استان زنجان تسهیل می‌شود

    کد خبر :43335

مدیرکل دفترصادرات و بازرگانی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور عنوان کرد: با رفع ستاره‌دار بودن صادرات قمه و شمشیرهای زینتی روند صادرات این اقلام تسهیل شد.

به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور؛ پویا محمودیان مدیرکل دفترصادرات معاونت صنایع دستی کشور گفت: خوشبختانه درجلسه کمیته فنی کمیسیون اقتصاد با حضور علی نصیری اقدم دبیر کمیسیون اقتصاد دفتر هیئت دولت، نماینده معاونت صنایع دستی پیشنهادات و دفاعیات خود را در جهت رفع ستاره دار بودن صادرات قمه و شمشیر تزیینی ارایه نمود و خوشبختانه با موافقت اعضای کمیسیون به تصویب اولیه رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه کشور عراق بازار مناسب و مطلوبی برای یکی از محصولات تولید شده در استان زنجان (قمه و شمشیر تزیینی) است، در حال حاضر صادرات اقلام مذکور بدلیل کد تعرفه ستاره دار نیازمند اخذ مجوز از وزارت دفاع می باشد و این موضوع در مقررات صادرات و واردات، بسیاری از صادرکنندگان این محصولات را با مشکل مواجه کرده بود.

وی با اشاره بر پیگیری‌های مکرر معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشوردر این خصوص گفت: با توجه به اهمیت فعالیت هنرمندان و صنعتگران این حوزه و لزوم ادامه یافتن تولید و فروش این اقلام از صنایع دستی استان زنجان، با پیگیری های مکرر، این معاونت موفق شد، نظر موافق ککیسیون یاد شده را برای برگزاری جلسه کمیته جلب نماید که خوشبختانه نتیجه حاصله نیز به نفع صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و هنرمندان و صنعتگران شریف زنجانی رقم خورد.

در گمرکات کشور اقلام دارای کد ستاره دار اقلامی هستند که از محدودیت‌های صادرات در زمینه‌های مختلف اعم از مجوزصادرات یا موارد دیگر برخوردار هستند. که با تصویب طرح مذکور شمشیرهای زینتی و قمه زنجان از کد ستاره دار خارج و از ممنوعیت صادرات مستثنی شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید