ربات پرنده ایستگاه فضایی بین المللی حرف زد

    کد خبر :433007

«سیمون» نام یک ربات ویژه کره ای شکل است که در فضا معلق مانده و به کارکنان ایستگاه فضایی بین المللی برای انجام امور مختلف کمک می کند.

این ربات اولین روز کاری خود را در ایستگاه فضایی بین المللی به پایان رسانده و الکساندر گرست یکی از فضانوردان حاضر در این ایستگاه بعد از شارژ سیمون، کنترل و بررسی مهارت های آن را آغاز کرد.

ربات CIMON که بخش عمده آن را پلاستیک تشکیل می دهد با استفاده از چاپگر سه بعدی تهیه شده و یک نرم افزار هوش مصنوعی که توسط شرکت آی بی ام طراحی شده، بر روی آن نصب شده است. ایرباس و شرکت آلمانی دی ال آر نیز در طراحی این ربات همکاری داشته اند.

به گزارش مهر ،این ربات پرنده علاوه بر گردش در ایستگاه فضایی بین المللی و کمک به فضانوردان برای انجام وظایف روزمره می تواند با آنها گپ بزند و این افراد را از نگرانی ها و فشارهای کاری روزمره رها کند.

در جریان استفاده آزمایشی از این ربات خواسته شد تا بیدار شود، نام خود را بگوید، توضیح دهد از کجا آمده و حتی موسیقی محبوب خود را پخش کند.

سپس این ربات فرامین صوتی لازم برای انجام یک آزمایش علمی را صادر، حسگرهای مافوق صوت را کنترل کرد و با استفاده از دوربین های خود به پخش زنده ویدئویی پرداخت. در واقع این ربات از ابزار مختلفی برای دیدن، شنیدن، درک و صحبت کردن برخوردار است. این اولین بار است که از یک ربات هوشمند به عنوان دستیار همراه در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید