نامه انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی؛ ارزان‌فروشی کنید، شکایت می‌کنیم

    کد خبر :432929

انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در نامه‌ای به مدیرعامل علی بابا نسبت به فروش بلیت با تخفیف ۵ تا ۹ درصدی به مردم اعتراض و تهدید به شکایت از مراجع قانونی کرد.

به گزارش تسنیم ، در نامه حرمت‌الله رفیعی رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران خطاب به مدیرعامل علی بابا آمده است؛

« طبق گزارش‌های واصله از سوی تعداد قابل توجهی از همکاران ما در سایت‌های مرتبط با آن شرکت از جمله علی بابا و زورق مبادرت به فروش بلیت با 5 تا 9 درصد تخفیف مستقیم به مسافر می‌نمایند که خارج از ضابطه و عملا موجب ضرور و زیان و لطمه به فعالیت سایر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی شده است و مورد اعتراض انجمن و سایر همکاران می‌باشد.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید در اسرع وقت نسبت به توقف روش اتخاذ شده در زمینه فروش بلیت با تخفیف‌های مذکور اقدام نمایند.

بدیهی است در صورت عدم اقدام به منظور حفظ حقوق تعداد بسیاری از همکاران لاجرم نسبت به شکایت از مراجع قانونی اقدام خواهد گردید. انجمن از جنابعالی انتظار دارد در اسرع وقت نسبت به جلوگیری از وضع فعلی اقدام لازم را در این خصوص معمول و نتیجه را اعلام فرمایید.»

در همین زمینه مدیرعامل علی بابا با اشاره به نامه انجمن مبنی بر این‌که چرا ارزان فروشی می‌کنید و می‌خواهیم شکایت کنیم و به نوعی ما را تهدید کرده‌اند، گفت: مدتی است که این بحث را با دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران داریم. در علی بابا فروش آنلاین و مکانیزه شده است و به همین دلیل نیز می‌توانیم با بهره‌وری خیلی بالاتری بلیت را بفروش برسانیم.

قاضی با بیان این‌که در آژانس‌های معمولی یک کارمند خوب روزانه بین 5 تا 10 بلیت صادر می‌کند، افزود: این در حالی است که در اینجا (علی بابا) سیستم آنلاینی وجود دارد که برخی روزها 1800 تا 2000 بلیت صادر می‌کنیم.

وی با تاکید بر این‌که ما بهره‌وری بهتری داریم و توانسته‌ایم مقداری از کمیسیون فروش را به مردم تخفیف دهیم، ادامه داد: در این وضعیت دوستان آمده‌اند و می‌گویند چرا این کار را می‌کنید. چند وقت پیش در جلسه‌ای یکی از همکاران آژانسی گفت پروسه خرید بلیت در علی بابا راحت است، پشتیبانی 24 ساعته دارد، تخفیف می‌دهد و … مردم برای چه بیایند از ما بلیت بخرند.

وی با یادآوری این‌که “گفتیم این که کار خوبی است و نباید ما را تهدید به شکایت کنید، اظهار کرد: در نامه انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اشاره شده ما 5 تا 9 درصد تخفیف می دهیم، این رقم نُرم کمیسیون فروش بلیت خارجی است که ایرلاین‌ها به عوامل فروش می‌دهند و حتی برخی مواقع درصدهای تشویقی هم می‌دهند که تا 15 درصد می‌رسد.

وی تاکید کرد:‌ با توجه به حجم بالای فروش با حاشیه سود کمتری بلیت‌ها را به مردم عرضه می‌کنیم و در واقع بیشتر کمیسیون را تخفیف می‌دهیم. منتی هم سر مردم نیست و کمیسیون فروش را کمتر می‌گیریم.

وی گفت‌: طی ماه‌های اخیر که سرویس‌ها سرعت و کیفیت بیشتری داشته سهم جدی‌تری را از بازار گرفته‌ایم که موجبات نگرانی انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را فراهم کرده است.

مدیرعامل علی‌بابا با تاکید بر این‌که ما بلیت را زیر قیمت خرید نفرخته‌ایم و تازه سود هم گرفته‌ایم، افزود: در شرایط و وضعیت کنونی که قیمت‌ها مردم را تحت فشار قرار داده از این نامه انجمن ناامید شده‌ایم. هدف ما این است که به مردم خدمات بهتری بدهیم که البته هنوز هم به هدف ارائه خدمات با کیفیت بسیار بالا نرسیده‌ایم و در این مسیر همچنان تلاش خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید