پیام “سهند” برای دشمنان ایران

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ۸:۳۳
    کد خبر :432911

فرمانده نیروی دریایی ارتش مهم‌ترین پیام ساخت ناوشکن سهند را عبور از خط تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: ما نمی توانیم امنیت خود را به بیگانگان گره بزنیم.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما با اشاره به پیشینه ساخت ناوشکن در جمهوری اسلامی ایران در قالب پروژه موج اظهار داشت: ساخت تجهیزات دریایی نیازمند دانش و فناوری بسیاری بالایی است و فرمان مقام معظم رهبری برای ساخت ناوشکن موجب شد تا ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع به سمت ساخت این شناورها بروند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی تحت شدیدترین تحریم ها قرار گرفتند و ما در دوران دفاع مقدس برای تامین کوچک‌ترین تجهیزات نیز مشکل داشتیم اما امروز با تلاش دانشمندان داخلی و البته با اتکا به دانش بومی توانستیم یک ناو بسیار پیشرفته بسازیم.

خانزادی گفت: قبل از انقلاب اسلامی ما برای حضور در دریاها و تامین امنیت آنها نیاز شدیدی به بیگانگان و خرید تسلیحات و تجهیزات از آنها داشتیم اما با وجود تحریم توانسته ایم خودمان به فناوری برسیم و نیازمندی های خود را تولید کنیم.

وی با اشاره به خرید تسلیحات نظامی از سوی کشورهای مختلف منطقه گفت: تسلیحات آنها و قدرت نظامی شان بسیار وابسته به بیگانگان است و اگر روزی آنها اراده کنند و تسلیحاتی در اختیار آنها قرار ندهند، با مشکل مواجه می شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی توانسته همه تجهیزات را در داخل تولید کند، اظهار داشت: ما نمی توانیم امنیت خود را به بیگانگان گره بزنیم. ناوشکن سهند از تجهیزات پیشرفته و منحصر به فردی برخوردار است که هر کدام از این قطعات در یکی از شهر های ایران تولید شده و با همکاری و هماهنگی با بخش دانشگاهی و صنعتی به این دانش دست یافتیم. امروز به لطف خدا همه این دانش و فناوری در داخل کشور وجود دارد و موجب اقتدار کشور شده است.

مهم‌ترین پیام ساخت ناوشکن سهند، عبور از خط تحریم‌هاست

خانزادی مهم‌ترین پیام ساخت ناوشکن سهند را عبور از خط تحریم‌ها عنوان کرد و با تاکید بر اینکه توانسته ایم با توجه به دانش داخلی به خودکفایی برسیم، گفت: در حوزه‌های موشکی، هوایی، زمینی و دریایی کشور ما به اوج بلوغ و خودکفایی رسیده است. کشوری که خود می‌تواند تسلیحات اش را تولید کند برای تامین امنیت، به هیچ کشوری وابسته نیست.

وی ناوشکن سهند را سومین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و ادامه داد: ما ساخت نمونه های مختلفی را متناسب با نیازهای کشور در دستور کار قرار دادیم، این نشان میدهد که با وجود تحریم‌ها رسیدن به این دانش و پیشرفت اتفاقی نیست. تولید جماران، دماوند و سهند و انشالله در آینده نزدیک دنا نشان می‌دهد که ایران به دانش بومی ساخت ناوشکن دست یافته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درخصوص تجهیزات ناوشکن سهند، گفت: یکی از تجهیزات ناوشکن سهند سامانه کمند است که یک توپ دوربرد است و این قابلیت را دارد که ۴ تا ۷ هزار گلوله در دقیقه شلیک کند. این ناو این قابلیت را دارد که اهداف که تا چهار کیلومتری او نزدیک می شوند هدف قرار دهد و از خود دفاع کند؛ سامانه هایی که این ناوشکن به آن مجهز است بسیار پیشرفته بوده و هیچ کشوری آن را در اختیار ما قرار نمی دهد و ما در تحریم هستیم اما با اتکا به دانش داخلی امروز این تجهیزات و فناوری ها در داخل تولید شده و برای دفاع از کشورمان به کار گرفته می شود.

توسعه توان دفاعی ما وابسته به هیچ تحریمی نیست

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ماموریت‌های ناوشکن سهند، گفت: این ناو از فردا به مدت یک هفته به منطقه اقیانوس هند اعزام می‌شود و مأموریت تامین امنیت دریایی را انجام میدهد از این به بعد این ناوشکن در رزمایش‌ها و ماموریت های مختلف شرکت می‌ کند؛ حضور در اقیانوس اطلس نیز اگر چه از لحاظ امنیتی برای ما اهمیت چندانی ندارد اما می‌تواند یکی از ماموریت‌های ما در آینده ای نزدیک باشد. این ناوشکن قابلیت اقیانوس نوردی دارد و برای اولین بار است که در تاریخ نیروی دریایی ارتش، جمهوری اسلامی ایران به چنین ناوی مجهز می‌شود. متناسب با برنامه های موجود کار ما با قدرت ادامه پیدا می‌کند و توسعه توان دفاعی ما وابسته به هیچ تحریمی نیست.

وی در خصوص الحاق ۲ زیردریایی کلاس غدیر در روزهای گذشته اظهار داشت: زیردریایی در همه جهان یک سلاح آفندی است؛ البته زیردریایی‌ها مأموریت‌ها و قابلیت‌های متعددی دارد. زیردریایی کلاس غدیر اولین زیردریایی ساخت کشور است که متناسب با شرایط خلیج فارس تولید و به کار گرفته شده است.

حضور آمریکایی ها در منطقه نامشروع است

خانزادی با بیان اینکه حضور آمریکایی ها و دیگر کشورهای خارجی در منطقه ما یک حضور نامشروع و موجب برهم خوردن امنیت منطقه شده است، گفت: اگر آنها در این منطقه حضور نداشته باشند امنیت خلیج فارس و دریای عمان به خوبی تامین می‌شود، زیردریایی غدیر یکی از ابزار تامین امنیت دریایی است که تا عمق ۲۰۰ متری می‌تواند پایین برود و اژدرها و مین های مختلف را برای مقابله با دشمنان به کار بگیرد پیشرفتهای ما به حدی است که می توانیم دشمن را در هر حوزه ای شگفت زده کنیم.

وی درخصوص زیردریایی فاتح گفت: زیردریایی فاتح در کلاس متوسط است و هم اکنون در حال گذراندن تست‌های نهایی خود است؛ این زیردریایی توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تولید شده است. فاتح برای دشمنان ما یک غافلگیری است، ولی ما به دلایل امنیتی قابلیت های آن را نام نمی بریم اما باید بگوییم که تا دندان مسلح است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص اشراف اطلاعاتی و امنیتی بر تنگه هرمز و سخنان رئیس جمهور آمریکا، گفت: سخنان رئیس جمهور آمریکا بیشتر یاوه گویی است تا مطالبی واقع؛ تامین امنیت تنگه هرمز برای ما بسیار ساده و سهل است. ما دشمنانمان را به صورت کامل رصد می‌کنیم و حتی گفتگوهای آنها را شنود می‌کنید و اگر این چنین نباشد حضور ما در دریا هیچ معنایی ندارد؛ آنها را به صورت لحظه به لحظه از دریا و هوا به وسیله پهپادهای بدون سرنشین رصد می‌کنیم.

خانزادی در خصوص ماموریت نیروی دریایی در تامین امنیت اطلاعات دریایی، گفت: شاید وقتی ما از دزدی دریایی صحبت می کنیم برای بسیاری غیر قابل قبول باشد که چگونه در قرن ۲۱ این اتفاقات رخ می‌دهد اما باید بگویم که این یک بازی سیاسی است؛ ما معتقدیم که دزدی دریایی با حمایت برخی از کشورها صورت می گیرد. یک سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چطور دزدان دریایی در فاصله ۷۰۰ مایلی می‌تواند با یک قایق کشتی های تجاری را رصد و آنها را در اختیار بگیرند و تقاضای پول کنند. اینها نشان می‌دهد که افراد یا گروه هایی به آنها کمک می کنند. برای کنترل دزدان دریایی باید سواحل را کنترل کرد و از سوی دیگر محرومیت و فقر را در کشورهای مبدا از بین برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید