روسیه در حال به چالش کشیدن نظم جهانی است

    کد خبر :432473

رئیس جمهور اوکراین امروز یکشنبه اتهامات جدیدی را متوجه روسیه کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از تی آر تی، «پترو پورشنکو» رئیس جمهور اوکراین، با بیان اینکه روسیه در حال تقویت نیروهای زمینی خود در مرز این کشور است عنوان داشت که مسکو در حال به چالش کشیدن نظم جهانی است.

روابط مسکو و کی یف از هفته گذشته و بدنبال توقیف سه کشتی اوکراینی از سوی روسیه بار دیگر پر تنش شده و در این میان دخالت کشورهای غربی موجب پیچیده تر شدن اوضاع شده است.

در همین رابطه روز گذشته نیز در پی تشدید تنش های اخیر میان مسکو و کی‌یف در تنگه «کرچ»، «پترو پروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که تدابیر امنیتی در تأسیسات مهم زیرساختی از قبیل نیروگاه‌ های اتمی و بنادر واقع در دریای سیاه را افزایش داده است.

رئیس جمهوری اوکراین در پیامی توییتری در این خصوص مدعی شد: روسیه حدود ۸۰ هزار نظامی ، ۱۴۰۰ توپخانه و سامانه‌های موشکی، ۹۰۰ تانک، ۲۳۰۰ زره پوش و حدود ۵۰۰ هواپیما و ۳۰۰ بالگرد را در منطقه مستقر کرده است!

گفتنی است، جنگنده های روسیه یکشنبه هفته گذشته به کشتی های اوکراینی در نزدیکی تنگه «کرچ» در دریای آزوف به دلیل ورود غیرقانونی به آبهای روسیه هشدار داده و تعدادی از خدمه ۳ کشتی متعلق به نیروی دریایی اوکراین را بازداشت کردند.

این در حالیست که به دنبال تشدید تنش های اخیر میان دو کشور، اوکراین از ۲۸ نوامبر به مدت ۳۰ روز حکومت نظامی سراسری اعلام کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید