رئیس قوه قضاییه:آرای مردم در نظام جمهوری اسلامی در چارچوب ارزش های اخلاقی و اسلامی تعیین کننده است

  • آرشیو
  • یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۴۳

رئیس قوه قضائیه گفت: آرای مردم در نظام جمهوری اسلامی در چارچوب ارزش های اخلاقی و اسلامی تعیین کننده است و این تفاوت بین نظام ما و سایر نظام ها است.

آیت الله صادق املی لاریجانی روز یکشنبه در بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران نیروی انتظامی در ستاد ناجا، افزود: در سند قانون اساسی و در اصل دوم این نظام مبتنی بر توحید، نبوت، عدالت و اجتهاد مستمر بوده و در این حکومتی که اساس آن بر توحید است با نظام هایی مثل لیبرال دموکراسی متفاوت است.
وی ادامه داد: در نظام های لیبرال دموکراسی مثل آمریکا، تفاوت نمی کند که رئیس جمهور دارای مفسده های اخلاقی و ثروت اندوزی باشد و در آن انتخابات اخلاق و ارزش های معنوی قربانی می شود اما در نظام اسلامی که مبتنی بر ارزش های الهی باشد، ولی فقیه زندگی زاهدانه دارد.
رئیس قوه قضائیه خطاب به فرماندهان و روسای نیروی انتظامی، گفت: در چنین نظامی خدمت کردن، عبادت است و اگر در این نظام تلاش کنیم، خدمت ما در جهت استمرار و استقرار نظام جمهوری اسلامی و همچنین کمک به خلق خدا تعبیر می شود.
لاریجانی اضافه کرد: خدمت به مردم بزرگترین عبادت است و از این جهت خدمت به نیروی نظامی و انتظامی ما با خدمتی که نظامیان آمریکایی انجام می دهند و در کشورهای مختلف دنیا مرتکب جنایت می شوند، متفاوت است.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی برای همه ما بستری برای ثبت زندگی جدید خلق کرده است و اگر کوتاهی در گوشه و کنار می بینیم ، قصور از ما است در صورتی که در نظام جمهوری اسلامی بستر برای رشد و تعالی ما فراهم است.
بیست و دومین همایش سراسری و دو روزه فرماندهان، روسا و مدیران نیروی انتظامی روز گذشته- شنبه- با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی آغاز به کار کرد و امروز- یکشنبه- در دومین روز همایش رئیس دستگاه قضا حضور یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید