ابراز بدبینی وزیر خارجه قطر به نقش شورای همکاری خلیج فارس

    کد خبر :431868

وزیر خارجه قطر به موضع گیری درباره شورای همکاری خلیج فارس پرداخت و اعلام کرد که امیدی به نقش این شورا در آینده ندارد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر به موضع گیری درباره شورای همکاری خلیج فارس پرداخت.

وی ضمن ابراز بدبینی درباره اینکه شورای همکاری خلیج فارس بتواند باتوجه به وضع کنونی در آینده نقش آفرینی کند، افزود: آنچه درباره شورای همکاری رخ می دهد تاسف بار است زیرا قبلا از منظومه های ثبات بخش در منطقه بود. هنگامی که محاصره قطر شروع شد؛ دیدگاه شهروندان وجامعه بین المللی درباره شورای همکاری تغییر کرد و نشان داد که چگونه شورا ابزاری غیر موثر شده است.

وزیر خارجه قطر بیان کرد: اقدامات انجام شده ضد دولت قطر نبود بلکه ضد مردم بود و این اقدامات بی سابقه است.

درباره سازوکار حل بحران شورای همکاری خلیج فارس نیز گفت: سازوکاری برای حل مشکل با وجود آنکه ما آنرا در شورا همکاری داریم، نیست. ما نمی خواهم که بدبین باشم اما من فکر نکنم شورای همکاری نقشش را در آینده به دست آورد. امیدواریم که شورا همانند یک ساختار و منظومه قوی بازگردد و الگویی موفق همکاری در جهان عرب شود اما من مطمئن نیستم که با توجه به شرایط کنونی دراین راستا حرکت کنیم.

این در حالی است که عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس قرار است که به دوحه برود تا از شیخ تمیم امیر قطر برای شرکت در نشست سران این شورا در شهر الدمام عربستان در نهم دسامبر جاری دعوت به عمل آورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید