آغاز حذف دفترچه ها در مراکز غیرملکی تامین اجتماعی از امسال

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: حذف دفترچه ها در مراکز درمانی غیرملکی و طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی و زیرمجموعه وزارت بهداشت و مراکز دانشگاهی از سال جاری شروع می شود.

محمدعلی همتی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت افزود: سال گذشته حذف دفترچه ها در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی اجرایی شد و اکنون در تمامی این مراکز بدون استفاده از دفترچه خدمات به مردم ارائه می شود که امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت در مراکز درمانی کشور این خدمت به همه مردم ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون نسخه الکترونیکی برای همه بیمه شدگان و مستمری بگیران در مراکز درمانی تامین اجتماعی تجویز می شود و فقط با استفاده از کدمای می توانند خدمات بگیرند.
همتی اضافه کرد: به همین منظور قرار است برای دیگر مراکز درمانی کشور که وابسته به تامین اجتماعی نیست کارت هوشمندی با همکاری شرکت رایتل طراحی شده که هم به عنوان کارت و هم سیم کارت برای افراد بیمه شده یا مستمری بگیر کارآیی داشته باشد.
وی تصریح کرد: قسمتی از فضای سیمکارت اطلاعات بیمه ای و درمانی فرد ذخیره می شود تا بتواند از خدمات مطلوب بدون داشتن دفترچه بیمه ای بهره مند شود.
همتی کاهش زمان ویزیت بیماران، کاهش زمان دریافت دارو و خدمات و به صفر رساندن خطای پزشکی را ازمزایای این طرح عنوان کرد.
همتی با بیان اینکه هنوز دفترچه در سازمان تامین اجتماعی حذف نشده است ، گفت: در حال حاضر در مراکز غیرملکی هنوز دفترچه بیمه قابل استفاده است و حتی به بیماران توصیه می شود هنگام مراجعه دفترچه را به همراه داشته باشند چون در برخی از مراکز ملکی نیز تا حدود ٩٠ درصد این طرح اجرایی شده است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: قرار است طرح نسخه الکترونیکی در مراکز غیرملکی نیز از استان یزد آغاز شود و پس از ٦ ماه، گزارشی از روند اجرای این طرح در کشور ارائه می شود تا معایب و نقاط قوت طرح شناسایی شود.

**نظام ارجاع داخل تامین اجتماعی اجرا می شود
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی به اجرای نظام ارجاع در مراکز درمانی تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این طرح جدای از نظام ارجاع کشوری است و این طرح امسال در مراکز درمانی و بیمارستانی ملکی تامین اجتماعی اجرایی خواهد شد.
وی در ادامه اضافه کرد: در این دوره مدیریتی عمده توجه برای توسعه به مراکز درمانی به ویژه در مناطق محروم بود که حدود ٦٠٠ تحت بیمارستانی به تخت های بیمارستانی در چهار سال اضافه شد و ٢٨ مرکز درمانی نیز به بهره برداری رسید.
وی خاطرنشان کرد: در سال ٩٢ تعداد آمبولانس ها ٢٠٠ دستگاه افزایش یافت و اکنون با توجه به اینکه تعدادی هم اسقاط شده است ٤٤١ دستگاه آمبولانس در کل کشور داریم و می توان گفت هیچ مرکز درمانی نیازمند آمبولانس در کشور نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید