برگزاری کمپین ایدز در ۵ پارک و بیمارستان اصلی شهر

    کد خبر :431627

مدیر مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: امسال مرکز تحقیقات برنامه‌هایی مختلف در زمینه پیشگیری از ایدز برنامه ریزی کرده است.
زهرا بیات مدیر مرکز تحقیقات ایدز ایران درباره آخرین فعالیت‌های این مرکز گفت: مرکز تحقیقات ایدز ایران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران است و فعالیت‌ها در راستای پیشگیری و درمان ایدز انجام می‌شود. این فعالیت‌ها با تمرکز بر شعار امسال و برنامه 90 90 90 است؛ یعنی 90 درصد افراد مبتلا شناسایی شوند، 90 درصد افراد شناسایی شده تحت درمان قرار بگیرند و 90 درصد افرادی که تحت درمان هستند، میزان ویروس خونشان به صفر برسد.

وی افزود: در همین راستا یکسری اطلاعات، بروشور و کارگاه‌هایی برای افراد +HIV و یکسری کمپین برای عموم جامعه در نظر گرفته‌ایم، کمپین بزرگی که امسال در 5 پارک اصلی و 5 بیمارستان اصلی شهر در راستای شعار جدید امسال یعنی “من می‌خواهم وضعیت خود را بدانم، من تست می‌دهم تا وضعیت خود را بدانم”، برگزار می‌شود.

اقدامات تیم پژوهشی مرکز تحقیقات ایدز ایران
بیات اظهار کرد: اگر افراد بخواهند وضعیت‌ HIV خود را بدانند، تیم مرکز تحقیقات که یک تیم تحقیقاتی و پژوهشی است، به همراه گروه آموزشی همسان از افراد +HIV ، شروع به انجام تست و ترغیب افراد به این کار کرده و در صورت نیاز آنها را به مراکز مشاوره معرفی می‌کند. تیم تخصصی دیگر مرکز، وارد بیمارستان‌ها شده و با انجام برنامه‌های خاص و اطلاع‌رسانی به پرسنل بهداشتی به رفع مشکلات افراد +HIV در مراکز بهداشتی کمک می‌کنند.

مدیر مرکز تحقیقات ایدز ایران بیان کرد: نتایج یکی از پژوهش‌های مرکز تحقیقات نشان می‌دهد رفتارهای پرخطر در بخشی از جامعه زنان آسیب پذیر، بیشتر استاز این رو طرحی توسط مرکز تحقیقات و وزارت بهداشت اجرا شد که به صورت پایلوت و اولیه بوده و قرار است این طرح در استان‌های دیگر نیز انجام شود.

اداره باشگاه یاران مثبت توسط افراد +HIV
بیات گفت: ایجاد باشگاه یاران مثبت یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز تحقیقات است که توسط افراد +HIV اداره می‌شود. در باشگاه یاران مثبت یک خط هات لاین وجود دارد که ساعت‌های زیادی را مشغول پاسخگویی به افرادی است که رفتار پرخطر دارند و یا در این زمینه سوالی برایشان پیش آمده است، این خط توسط متخصصین و افراد +HIV آموزش دیده جواب داده می‌شود و شماره آن 66593030 است.

وی اظهار کرد: با توجه به نیازهای جوانان، کمپین‌هایی را در بستر فضای مجازی با عنوان اکسیر قرمز راه‌اندازی کرده‌ایم، این کمپین برای دانشجویان پزشکی است و به کمک آن ها انجام می شود زیرا این افراد بخش زیادی از جامعه را دربر می گیرند، با مردم بیشتری مواجه شده و به آنها خدمات ارائه می‌دهند.

همکاری‌های داخلی و بین المللی مرکز تحقیقات ایدز
مدیر مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: در حال حاضر در طرح‌های تحقیقاتی با شرکت‌های مختلف و تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی همکاری داریم، در این بین به غیر از دانشگاه‌های علوم پزشکی هر شرکتی که تمایل به همکاری با مرکز داشته باشد، از آن استقبال می‌کنیم.

وی افزود: در حوزه بین‌الملل نیز با سازمان بهداشت جهانی، دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور، سازمان UNA و بخش ایدز سازمان ملل همکاری داریم.

بیات درباره تامین هزینه‌های مرکز تحقیقات اظهار کرد: مرکز تحقیقات ایدز یک مرکز دانشگاهی و زیرنظر معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و هزینه‌ها از طریق دانشگاه و گرنت‌ها و جوایزی که مرکز دریافت می‌کند، تامین می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید